April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۸۵۷۵
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
0
دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا امروز ساعت ۱۵ برگزار می‌شود.

ایران - ژاپن؛ شاگردان قلعه نویی به دنبال انتقام از چشم بادامی‌ها

تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا امروز (شنبه) ساعت ۱۵ در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی (شهر آموزش) در الریان قطر به مصاف تیم ملی ژاپن می‌رود.

تیم‌های ملی فوتبال ایران و ژاپن در حالی در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف یکدیگر می‌روند که اگر ژاپنی‌ها در مرحله گروهی برابر تیم عراق شکست نخورده بودند اکنون در سمت دیگر نمودار بازی‌ها بودند و در آن صورت شاید دیدار فینال را برابر تیم ایران برگزار می‌کردند.

در حالی که همه اهالی فوتبال تصور می‌کردند که تیم ملی فوتبال کشورمان به راحتی بتواند از سد تیم ملی سوریه در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا عبور کند، اما بازیکنان بازی را برای خود سخت کردند و نتوانستند گل برتری را حفظ کنند و دروازه شان باز شد و بازی به وقت‌های اضافه و در نهایت به ضیافت پنالتی‌ها رفت که خوشبختانه در ضربات پنالتی پیروز شدند و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافتند.

شاگردان قلعه نویی می‌خواهند با بردن سامورایی‌ها به مرحله نیمه نهایی راه یابند و انتقام شکست ۴ سال پیش در جام ملت‌های آسیا را از حریف خود بگیرند، اما کار سختی برابر قدرتمندترین تیم آسیا پیش رو دارند.

مهدی طارمی مهاجم گلزن تیم ملی فوتبال در بازی با تیم سوریه کارت قرمز را دریافت کرد و در بازی با ژاپن محروم است و همانند ۴ سال پیش نمی‌تواند تیم ملی را مقابل تیم ژاپن همراهی کند. غیبت طارمی می‌تواند در روند بازی امروز تیم ملی تاثیرگذار باشد، اما مهاجمانی همانند سردار آزمون، کریم انصاری فرد، شهریار مغانلو و مهدی قایدی می‌توانند جایگزین‌های خوبی برای طارمی باشند.

در آن طرف، تیم ملی فوتبال ژاپن در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا توانست با نتیجه ۳ بر یک برابر تیم بحرین پیروز شد و باید به مصاف تیم ملی ایران در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها برود.

نکته جالب توجه این است که تیم ملی ژاپن تاکنون ۶ بار دروازه اش مقابل حریفان خود شامل اندونزی، ویتنام و بحرین باز شده و کلین شیتی نداشته است. ژاپنی‌ها با وجود اینکه در خط دفاع ضعف دارند، اما از خط حمله قدرتمندی برخوردار هستند و در ۴ بازی ۱۱ گل زدند.

هیروکی ایتو مدافع اشتورتگارت آلمان، کو ایتاکورا مدافع مونشن گلادباخ، تاکه هیروتومیاسو از آرسنال، واتارو اندو از لیورپول، میتوما از برایتون و کوبو از رئال سوسیه داد شاخص‌ترین بازیکنان تیم ژاپن هستند. همچنین هاجیمه موریاسو هدایت سامورایی‌ها را برعهده دارد.

مجید حسینی و صادق محرمی به علت مصدومیت شدید ادامه رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را از دست دادند و جزو غایبان تیم ملی فوتبال در بازی با تیم ملی ژاپن هستند، اما حسین کنعانی زادگان بعد از یک جلسه محرومیت در بازی امروز می‌تواند تیم ملی را همراهی کند. در آن طرف، فدراسیون فوتبال ژاپن، جونیا ایتو بازیکن این تیم را به اتهام تجاوز جنسی به ۲ زن از اردوی تیم اخراج کرد.

۲ تیم تاکنون ۹ بار در تاریخ به مصاف هم رفته‌اند که ۲ برد سهم یوز‌های ایرانی و ۳ برد سهم سامورایی‌ها بوده و ۴ مسابقه هم با تساوی به پایان رسیده است. ایران در این ۹ مسابقه ۱۱ بار دروازه حریف خود را باز کرده و در مقابل ۱۵ بار توپ را درون دروازه خود دیده است. اما نکته منفی عدم پیروزی و عدم گلزنی ایران مقابل ژاپن در چهار دیداری است که با این تیم شرقی در جام ملت‌های آسیا داشته است. به هر حال باید دید امروز در پنجمین مصاف خود در این رقابت‌ها به این طلسم منفی پایان خواهد داد یا خیر!

آخرین تقابل ۲ تیم هم به جام ملت‌های آسیا قبلی برمی‌گردد که تیم ملی ژاپن با برتری سه بر صفر مقابل تیم ملی ایران با هدایت کارلوس کی‌روش به پیروزی رسید و به فینال مسابقات صعود کرد. همچنین آخرین برد ایران برابر ژاپن به ۱۹ سال قبل برمی گردد که این مسابقات در چارچوب انتخابی جام جهانی برگزار شد که یوز‌های ایرانی با دبل وحید هاشمیان با نتیجه ۲ بر یک از سد ژاپن عبور کرد.

تیم‌های اول و دوم رنکینگ آسیا در یک بازی فینال گونه امروز به مصاف هم می‌روند و باید دید یوز‌های ایرانی می‌توانند طلسم شکست در ۴ بازی قبلی خود در جام ملت‌های آسیا برابر ژاپن را بشکنند یا نه!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: