کد خبر: ۴۰۸۶۳۰
۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
0
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: تمام مدارس غیر دولتی آیین نامه‌ای دارند که شورای نظارت بر آن نظارت می‌کند.

انتشار اسامی مدارس غیر انتفاعی متخلف بر عهده شورای نظارت است

در سال‌های اخیر دریافت شهریه غیر مصوب توسط برخی مدارس غیر دولتی منجر به نارضایتی والدین دانش آموزان شده؛ این در حالی است که مسئولان مربوطه در وزارت آموزش و پرورش از نظارت بر مدارس غیردولتی و برخورد با مدارس متخلف خبر می‌دهند.

علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تمام مدارس غیر دولتی آیین نامه‌ای دارند که شورای نظارت طبق آن بر آن‌ها نظارت می‌کنند.

وی افزود: اعضای شورای نظارت شامل معاونان وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مشارکت‌های مردمی می‌شوند.

او ادامه داد: شورای نظارت برای مدارس غیر انتفاعی نیز یک ترکیب دارند که در آن شورا تخلفات مدارس غیر انتفاعی بررسی و تصمیم گیری می‌شود.

فرهادی گفت: در شورا در خصوص بازگشت شهریه به والدین و جریمه نقدی مدارس تصمیم‌گیری می‌شود.

سخنگوی آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که چرا اسامی مدارس متخلف اعلام نمی‌شود؛ اظهار کرد: انتشار اسامی مدارس غیر دولتی متخلف در شورای نظارت تصمیم گیری می‌شود. تصمیم گیری این شورا مبتنی به قانون و زیر نظر مجلس است.

پیش از این نیز احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: شهریه مدارس غیر دولتی سقف دارد. بر همین اساس اگر موسسات و آموزشگاه‌ها بیش از آن سقف از والدین شهریه دریافت کنند تا ۱۰۰ درصد شهریه ابلاغی جریمه می‌شوند. به عنوان مثال٬ اگر مدرسه غیر دولتی شهریه بیش از حد تعیین شده دریافت کند ما می‌توانیم شهریه کل دانش آموزان را از حساب آن مدرسه خارج کنیم.

او ادامه داد: اگر مدرسه‌ای خارج از قانون شهریه‌ای را دریافت کند٬ ما ابتدا به آن تذکر داده، جریمه و در برخی مواقع تعطیل می‌کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: