April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۸۶۳۸
۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
0
معاون تحقیقات وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر بیش از ۸۲۱ مرکز تحقیقاتی در حوزه سلامت فعال هستند و ۱۸۷۰ محصول تجاری تولید می‌شود.

فعالیت بیش از ۸۲۱ مرکز تحقیقاتی در کشور/ تولید ۱۸۷۰ محصول تجاری در حوزه سلامت

یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در نشست خبری گفت: الان بیش از ۸۲۱ مرکز تحقیقاتی در حوزه سلامت مشغول به فعالیت هستند. برخی از مراکز تحقیقاتی متناسب با بار بیماری‌ها در کشور فعالیت می‌کنند. ایران رتبه ۱۵ دنیا را از نظر تولید علم دارد.

وی افزود: فعالیت‌های مرکز تحقیقاتی نیماد مسئله محور شده است و اکنون ۱۸۷۰ محصول تجاری در حوزه سلامت تولید می‌شود. الان ۲۵ شبکه تحقیقاتی و ۱۶ شبکه بالینی در کشور راه اندازی شده است.

معاون تحقیقات وزارت بهداشت بیان کرد:تحقیقات و پژوهش باید نیاز‌های کشور را بر طرف کند.

پناهی تاکید کرد: اکنون ۴۰ مرکز تحقیقاتی در زمینه بیماری‌های غیر واگیر و پرفشاری خون فعالیت می‌کنند. اکنون بالغ بر ۸۴ مطالعه کوهورت در کشور انجام شده است.

معاون تحقیقات وزارت بهداشت تاکید کرد: بودجه مرکز تحقیقاتی نیماد ۵۰ میلیارد تومان است. اکنون ۶۴۸ برنامه ثبت پیامد بیماری در کشور داریم.

وی ادامه داد: از ۶ مرکز رشد در حوزه سلامت، ۶ مجله تحقیقاتی همچنین ۱۹ مرکز تحقیقاتی مسئله محور در جشنواره رازی تقدیر خواهد شد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تاکید کرد:تحقیقات با کیفیت یکی از موضوعات مهم محسوب می‌شود و جشنواره رازی در همین راستا برگزار می‌شود.

وی گفت: تحقیقات با کیفیت یکی از موضوعات مهم محسوب شده و جشنواره رازی در همین راستا برگزار می‌شود. هدف دیگر معرفی پژوهش‌های مسئله محور است و به کشف استعداد‌های درخشان و محققان دانشجو تاکید داریم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: