مدیرکل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان مطرح کرد
کد خبر: ۴۰۸۶۳۹
۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
0
مدیر کل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: دانشگاه‌ها باید از دانشجویان مادر باردار و صاحب فرزند حمایت حداکثری را داشته باشند و بابت تولد فرزند به هر تعداد، ۵ نیمسال مازاد سنوات بدون احتساب سنوات لحاظ کنند.

الزام دانشگاه‌ها به حمایت حداکثری از دانشجویان مادر

ابوالفضل دانشورمدیر کل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان در هفتادو سومین نشست معاونان دانشجویی سراسر کشور ضمن بیان این مطلب با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور ضمن تلاش بر صیانت از مقررات و ضوابط آموزشی به حل مشکلات دانشجویان دارای شرایط خاص اهتمام ویژه داشته باشند، گفت: دانشجویان اگر در حین تحصیل دچار مساله‌ای خارج از اختیار شوند که فرایند عادی تحصیل آن‌ها را دچار اختلال کند بر اساس آیین نامه شورای موارد خاص حق دارند که به تحصیل ادامه دهند و نباید در دانشگاه‌ها سرگردان بمانند.

وی تاکید کرد: این قبیل دانشجویان به محض اینکه در شرایط خاص قرار می‌گیرند باید برای ثبت درخواست در سامانه سجاد شورای موارد خاص اقدام کنند و از ثبت درخواست در سامانه‌های دانشگاه‌ها که باعث طولانی شدن فرایند رسیدگی به پرونده‌ها و معطلی دانشجویان می‌شود؛ خودداری کنند.

دبیر شورای موارد خاص مرکزی سازمان امور دانشجویان یادآور شد: دبیرخانه شورای موارد خاص بر اساس صراحت آیین‌نامه باید در حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه‌ها استقرار یابد، لذا دانشگاه‌هایی که دبیرخانه شورای موارد خاص را در ذیل معاونت آموزش قرار داده‌اند بر خلاف آیین نامه دبیرخانه عمل کرده‌اند که در ارزیابی آن‌ها مورد لحاظ قرار خواهد گرفت.

دانشور یادآور شد: بر اساس مواد ۱۷ و ۱۸ آیین نامه شورای موارد خاص احکامی صادره شورای موارد خاص مرکزی و استانی قطعی و لازم الاجرا است و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نمی‌توانند بر اساس تفسیر‌های شخصی و خارج از ضوابط حاکم بر آموزش عالی مانع اجرای این احکام شوند.

دبیر شورای موارد خاص مرکزی سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد پرونده‌های ارسالی به مرکزی در سال تحصیل گذشته دارای نقص مدرک بوده‌اند و قابل طرح در شورای موارد خاص مرکزی نبوده‌اند؛ تصریح کرد: این موضوع باعث عودت پرونده‌ها به دانشگاه‌ها شده و فرایند رسیدگی را طولانی می‌کند بنابراین دانشگاه‌ها باید به این موضوع به صورت جدی توجه کنند.

وی با یادآوری قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تاکید کرد: در این راستا دانشگاه‌ها باید از دانشجویان مادر باردار و صاحب فرزند حمایت حداکثری را داشته باشند و بابت تولد فرزند به هر تعداد، ۵ نیم سال مازاد سنوات بدون احتساب سنوات لحاظ کنند به طوری که نباید در بین شورا‌های مختلف دانشگاهی تحصیل این دانشجویان دچار اختلال شود.

به گزارش سازمان امور دانشجویان، دانشور با اشاره به اینکه در شورای موارد خاص مرکزی به روز شده‌ایم و پرونده‌های کامل دریافتی از طریق سامانه سجاد، هر دو هفته یکبار مطرح و تصمیم گیری می‌شود، از معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و دبیران شورای موارد خاص دانشگاهی خواستند با اولویت و فوریت پرونده‌های دانشجویان دارای خاص را در جلسات مربوطه مطرح و تصمیم گیری کنند و با نظارت بیشتر مانع طولانی شدن فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها شوند.

مدیرکل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان، ضمن یادآوری اینکه بازنگری آیین نامه شورای موارد خاص مراحل نهایی خود را می‌گذراند ابراز امیدواری کرد این آیین نامه تا پایان سال‌جاری به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: