April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۸۶۵۸
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
0
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از تمامی ساکنان سکونتگاه‌های غیر رسمی دعوت می‌کنیم که تا پایان سال برای دریافت سند رسمی اقدام کنند.

دعوت از مالکان سکونتگاه‌های غیر رسمی برای دریافت سند

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور گفت: برای دریافت پروانه ساختمانی برای نوسازی و مقاوم‌سازی در محلات حاشیه‌ای نیاز به سند مالکیت است تا بر اساس آن متقاضیان بتوانند پروانه ساخت و تسهیلات نوسازی دریافت کنند که در این زمینه دولت برنامه ریزی کرده که اسناد این اراضی صادر شود.

به گفته وی براساس بند "م" تبصره ۱۱ قانون بودجه امسال، متقاضیان دریافت سند در سکونتگاه‌های غیررسمی و بند "ک" تبصره ۱۱ قانون بودجه سال گذشته، تمامی ساکنین ۱۱۵۳ محله حاشیه‌ای در ۱۱۰ شهر کشور شامل محله‌هایی که خارج از نظام برنامه‌ریزی شهری، بدون مجوز ساخت و ساز ساخته شده‌اند، می‌توانند در راستای نوسازی بنای فرسوده خود اقدام به دریافت سند کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه حدود ۳۰ درصد از ساکنان همچنان در محلات حاشیه‌‍‌نشینی دارای سند رسمی هستند، اظهار کرد: حدود ۶۰ درصد از این مالکان اسناد عادی دارند، بنابراین بخش اندکی از ساکنان در این مناطق فاقد سند هستند که می‌توانند با مراجعه به سامانه ارائه تسهیلات بافت فرسوده شهری شرکت بازآفرینی شهری ایران به نشانی facility.udrc.ir نسبت به ثبت تقاضای خود برای دریافت سند مالکیت ملک خود اقدام کنند.

وی افزود: متقاضیان با ورود به این سامانه، ثبت درخواست، دریافت سند ملک را انتخاب و سپس با تکمیل اطلاعات فردی و مشخصات ملک خود اقدام کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره اینکه صدور سند برای زمین‌هایی است که تا قبل از تاریخ اول فروردین ۱۳۹۴ ساخت و ساز در آن‌ها انجام شده است، گفت: توجه به نوسازی بافت‌های فرسوده و ترغیب و تشویق مردم، سازندگان و پیمانکاران به اهمیت نوسازی این بافت‌ها و همچنین ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی مورد تاکید دولت سیزدهم است.

آیینی از تمامی ساکنان در بافت‌های فرسوده (بافت‌ها میانی) و حاشیه‌نشین (سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های تاریخی) خواست تا از فرصت طلایی بدست آمده در خصوص بهره‌‍مندی از امکانات، تسهیلات و بسته‌های تشویقی که توسط دولت، شهرداری‌ها و نظام بانکی در راستای نوسازی بنا‌های فرسوده تهیه شده، اقدام کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: