کد خبر: ۴۰۸۶۸۷
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰
0
عضو شورای ملی زعفران گفت: بنابر آمار ۸۰ درصد زعفران تولیدی به بازار‌های هدف صادر می‌شود.

۸۰ درصد زعفران تولیدی صادر می‌شود

علی حسینی عضو شورای ملی زعفران گفت: قیمت کنونی هرکیلو زعفران دسته ۵۵ تا ۶۰ میلیون تومان و زعفران نگین ۸۰ میلیون تومان است.

به گفته او، بنابر آمار ۸۰ درصد زعفران تولیدی صادر و ۲۰ درصد در داخل مورد استفاده قرار می‌گیرد، حال بدلیل بحث قیمت احتمال کاهش سرانه مصرف در داخل به کمتر از نیم گرم وجود دارد.

حسینی ادامه داد: بنابر آمار عمده صادرات به کشور‌های امارات، اسپانیا، چین و افغانستان انجام می‌شود و عمده نگرانی ما در خصوص صادرات زعفران به افغانستان است که به سبب صادرات فله، زعفران ایران را به اسم خود به دیگر کشور‌ها صادر می‌کنند که براین اساس ما برای آینده بازار زعفران افغانستان بازارسازی می‌کنیم.

عضو شورای ملی زعفران با بیان اینکه پتانسیل تولید هزارتن زعفران در داخل وجود دارد، افزود: هم اکنون منابع برای تولید حداکثر ۳۰۰ تن زعفران خرج می‌شود. هرچند امسال طبق برآورد‌های صورت گرفته تولید زعفران به سبب شرایط خشکسالی کمتر از این میزان است.

او با اشاره به راهکار‌های توسعه صادرات زعفران و افزایش ارزآوری گفت: سیاست گذاری در حوزه صادرات باید به گونه‌ای باشد که صادرکننده بدون ترس از بازگشت ارز به امر صادرات ادامه می‌دهد. همچنین توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی متناسب با رشد تولید باید انجام شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: