کد خبر: ۴۰۸۸۳۷
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵
0
وزیر بهداشت با اشاره به برنامه‌ریزی برای ساخت مگاهاسپیتال در مناطق مختلف کشور گفت: به دنبال این هستیم که در استان‌های بزرگ، کلان بیمارستان‌ها را ایجاد کنیم زیرا درمان باید رایگان باشد.

درمان باید رایگان باشد/ برنامه‌ریزی برای ایجاد کلان بیمارستان در استان‌های بزرگ

دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت صبح امروز در حاشیه بازدید از برخی پروژه‌های بهداشتی و درمانی اهواز که در بیمارستان گلستان اهواز انجام شد، اظهار کرد: یکی از مسایلی که مردم درگیر آن هستند؛ سرطان‌ها است و باید به کسی که درگیر این بیماری می‌شود، از نظر هزینه‌ها و از کار افتادن وی توجه ویژه‌ای شود.

وی افزود: سرطان را بیماری خاص تلقی می‌کنیم و برنامه ما این است که آنقدر امکانات پیشرفته و مستقر شوند تا خدمات را به صورت رایگان به این بیماران ارائه دهیم. در این راستا، دستگاه‌های جدید و پیشرفته‌ای وارد بیمارستان گلستان اهواز کردیم و این کار ادامه خواهد داشت.

وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر سه دستگاه بسیار پیشرفته برای این بیمارستان در نظر گرفته شده است؛ یکی از این دستگاه‌ها، دستگاه سیتی سیمولاتور است که می‌تواند غده سرطانی را بسیار دقیق مشخص کند و نقشه آن را به دستگاه شتاب‌دهنده بدهد و با انرژی آن، سلول‌های سرطانی را از بین ببرد. دستگاه پت‌اسکن نیز داده شده است و تنها به فضای فیزیکی نیاز دارد که باید ساخته شود تا از دستگاه استفاده شود. زیرساخت‌های لازم آن نیز باید فراهم شود.

عین‌اللهی گفت: سه دستگاه پیشرفته درمان سرطان به استان خوزستان داده شده است. دستگاه‌های پیشرفته دیگر نیز به تدریج در نظر گرفته می‌شوند. از ریاست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز می‌خواهیم که هیچ بیمار سرطانی از استان خوزستان خارج نشود و در خود استان درمان شود، زیرا این بیماران برای درمان باید چند بار مراجعه کنند و هزینه رفت و آمد پرداخت کنند.

وی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز یکی از دانشگاه‌های قدیمی است و اکنون هشت متخصص استاد و متخصص درمان رادیوانکولوژی دارد و رزیدنت نیز دارند. این دانشگاه در سطح عالی تخصص قرار داشته، بنابراین با تامین دستگاه‌ها و با وجود این استادان، نیاز مردم برطرف می‌شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه درمان باید رایگان باشد و مردم دچار هزینه نشوند، گفت: با وجود اینکه برنامه این است که پروژه جدیدی شروع نکنیم و برنامه ما این نیست که بیمارستان جدیدی را ایجاد کنیم بلکه پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کنیم، اما با توجه به سفر رئیس جمهور به خوزستان و بازدید از بیمارستان گلستان اهواز و قدیمی بودن این بیمارستان و با توجه به حجم زیاد بیمار، چند ماه قبل پروژه بیمارستان جایگزین گلستان کلنگ‌زنی شد و قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار در حال اجرای پروژه است. امیدواریم این پروژه به سرعت پیش برود و با الحاق آن به بیمارستان گلستان، بخشی از نیاز‌ها را رفع کنیم.

وی افزود: البته پروژه بیمارستان یک هزار تخت‌خوابی را به عنوان مگاهاسپیتال یا کلان بیمارستان را داریم و به دنبال این هستیم که در استان‌های بزرگ، کلان بیمارستان‌ها را ایجاد کنیم. امیدواریم با افزوده شدن حدود یک هزار و ۵۰۰ تا یک هزار و ۶۰۰ تخت به اهواز بخشی از مشکلات مردم حل شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: