April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

اغلب ایرانیان کرمانشاه را با طاق بستان و یادگار به جا مانده از داستان عاشقانه شیرین و فرهاد می‌شناسند. اما باید بدانید که طاق بستان تنها جاذبه دیدنی این شهر نبوده و کرمانشاه اماکن دیدنی دیگری هم دارد. اما کوتاه بودن زمان مسافرت، به شما اجازه بازدید از تمامی جا‌های دیدنی کرمانشاه را نمی‌دهد. پس به اجبار باید تعدادی از جاذبه‌های دیدنی این شهر را که در نزدیکی محل اقامتتان است، انتخاب کنید. هتل پارسیان کرمانشاه، تنها هتل پنج ستاره کرمانشاه و بخش غربی کشور است. به همین بهانه قصد داریم تا نزدیک‌ترین جاذبه‌های دیدنی کرمانشاه به هتل پارسیان را معرفی کنیم. البته در ابتدا لازم است تا با ویژگی‌های این هتل و بخشی از امکانات آن آشنا شویم.

معرفی هتل پارسیان کرمانشاه

هتل پارسیان، نام یکی از زیباترین هتل‌های شهر کرمانشاه است که در مساحتی ۳۱۸۰۰ مترمربعی بنا شده است. ساختمان هتل دارای ۱۰۰ باب واحد اقامتی بوده و در سال ۱۳۸۹ افتتاح شد. اما فعالیت رسمی این هتل از سال ۱۳۹۰ شروع شد و با توجه به امکانات به روز این مجموعه که مطابق با اصول مهمانداری دنیا است، توانسته ۵ ستاره را کسب کند. در همان لحظه‌های ابتدایی از ورود به هتل، متوجه زیبایی‌های محوطه خواهید شد که با انواع درختان و گل‌های تزئینی آراسته شده‌اند.

هتل به لحاظ داشتن امکانات و تجهیزات رفاهی برای مسافران هیچ کم و کسری ندارد. پارکینگ بزرگ این هتل رایگان بوده و امکان پارک ۳۰۰ خودرو را دارد. در رستوران هتل نیز انواع مختلفی از غذا‌های ایرانی و خارجی سرو می‌شود که بسته به ذائقه خود می‌توانید آن را سفارش دهید. در بین اتاق‌های هتل پارسیان، انواع مختلف یک تخته معمولی تا سوئیت‌های رویال لوکس دیده می‌شود. این اتاق‌ها دارای پنجره بزرگ بوده و برای ایجاد فضایی گرم و صمیمی، از رنگ قرمز برای تزئین دیوار‌های آن استفاده شده است.

اما مهم‌ترین ویژگی هتل پارسیان، موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب آن است. قرار‌گیری این هتل در بلوار شهید کشوری و جنب پل ولایت کرمانشاه باعث شده تا مسافران دسترسی راحت و سریعی به جاذبه‌های دیدنی شهر داشته باشند. تعدادی از این اماکن دیدنی نزدیک به هتل پارسیان را در بخش بعدی آورده‌ایم.

نزدیک‌ترین جاذبه‌های دیدنی کرمانشاه به هتل پارسیان

۱ - درخت رحمت

درخت شیرین و فرهاد یا درخت رحمت، نامی است که مردمان محلی و ساکن در کرمانشاه، برای یک درخت چنار ۶۰۰ ساله انتخاب کرده‌اند. انگار روایت عشق این دو شخصیت نه تنها در کتیبه‌های سنگی، بلکه خود را در درخت‌های کهن این دیار نیز بروز داده است.

این درخت در نزدیکی محوطه تاریخی طاق بستان قرار داشته و در سال ۱۳۸۸ به عنوان یک اثر ملی طبیعی ثبت شد. نام رحمت بدین خاطر است که پیرمردی کفاش با همین نام، سال‌ها در حفره میان درخت مشغول به کار بوده است. برای بازدید از این جاذبه دیدنی کرمانشاه، باید به فاصله ۴. ۹۷ کیلومتری هتل پارسیان بروید.

۲ - موزه پارینه سنگی زاگرس

این جاذبه دیدنی کرمانشاه به عنوان اولین موزه پارینه سنگی خاورمیانه شناخته می‌شود. موزه در خیابان مدرس این شهر و تکیه بیگلربیگی قرار دارد. در این مکان مجموعه‌ای از ابزار آلات سنگی و استخوان‌های انسان از دوره پارینه سنگی وجود دارد که برای برخی از مسافران و گردشگران جالب است. قدیمی‌ترین اثر این مجموعه، ابزاری سنگی که در کشف رود خراسان پیدا شد و نزدی به یک میلیون سال قدمت دارد. این موزه در فاصله ۷. ۷ کیلومتری از هتل پارسیان کرمانشاه قرار دارد.

۳ - تکیه معاون الملک

تکیه معاون الملک یادگاری از دوره قاجاریه است که در بافت قدیمی شهر کرمانشاه و در محله آبشوران قدیم و خیابان «حداد عادل» قرار دارد. تکیه در زمان قدیم، مکانی برای برگزاری مراسم‌های مذهبی بوده است.

تکیه معاون الملک نیز در به دست اصغر معمارباشی ساخته شده است. اما در جریان مشروطه بخشی از این تکیه تخریب و دوباره بازسازی شد. استفاده از کاشی کاری و شیشه‌های رنگی در ساخت این تکیه، زیبایی بسیار جذابی به آن بخشیده است. این جاذبه دیدنی برای مسافر مقیم در هتل پارسیان کرمانشاه، فقط ۸. ۱۳ کیلومتر فاصله دارد.

۴ - طاق بستان

فاصله هتل پارسیان با معروف‌ترین جاذبه دیدنی کرمانشاه، فقط ۴. ۹۷ کیلومتر است. طاق بستان مربوط به دوره ساسانی است که در قسمت شمال شرقی کرمانشاه قرار دارد. در کتیبه‌های این مکان، چند صحنه تاریخی مربوط به تاجگذاری خسرو پرویز یا مراسم شکار گوزن با موسیقی دیده می‌شود. این جاذبه دیدنی کرمانشاه با وجود چشمه و کوه موجود در محیط، یکی از زیباترین آثار باستانی کشور محسوب می‌شود.

۵ - بازار سنتی

در فاصله ۷. ۲ کیلومتری از هتل پارسیان، بازار قدیمی این شهر با قدمتی بیش از ۲۰۰ سال وجود دارد. طول این بازار در حدود ۲ کیلومتر بوده و در حال حاضر تبدیل به یکی از جاذبه‌های گردشگری در کرمانشاه شده است. این بازار در نزد مردم کرمانشاه به تاریکه بازار مشهور است که با داشتن ۱۸ راسته، چهارسوق و ورودی‌های زیادی را شامل می‌شود. معماری بی‌نظیر این بازار برای گردشگران بسیار جالب بوده و در دوره قاجار توسط محمد علی میرزای دولتشاه در بافت قدیمی شهر احداث شده است.

۶ - مسجد حاج شهباز خان کرمانشاه

در چهار راه اجاق و کوچه شهید داود شهلایی از کرمانشاه، مسجدی قدیمی به نام حاج شهباز خان کلهر وجود دارد. این مسجد توسط فردی با همین نام و شش برادرش در سال ۱۳۲۵ هجری شمسی بنا شده است. در زمان‌های قدیم از این مسجد برای تبلیغات مذهبی و تدریس به طلاب علوم دینی استفاده شده است؛ اما امروزه به عنوان مدرسه علوم دینی کاربرد دارد. رفتن از هتل پارسیان به این مسجد قدیمی کرمانشاه، فقط ۱۱ دقیقه با ماشین طول می‌کشد.

۷ - پل کهنه قره سو

در بخش شرقی کرمانشاه، یک پل قدیمی وجود دارد که در گذشته محل عبور عابران به دروازه شهر بوده است. این پل با ۱۸۶ متر طول و ۹ متر عرض، پایه‌هایی شش ضلعی داشته و شامل ۶ دهانه است. ساخت پل در دوره ساسانی و بازسازی مجدد آن در دوره صفوی انجام شده است. این پل در سال ۱۳۵۵ به ثبت آثار تاریخی ملی درآمد و امروزه به عنوان جاذبه گردشگری کرمانشاه در نزدیکی هتل پارسیان معرفی می‌شود.

کلام آخر

علاوه بر موارد اشاره شده در این مطلب، جاذبه‌های گردشگری دیگری هم در نزدیکی هتل پارسیان کرمانشاه وجود دارد که شاید ما آن را از قلم انداخته باشیم. اما در انتخاب این موارد سعی شده تا یک فاصله حداکثر ده کیلومتری از هتل پارسیان را ملاک قرار دهیم تا دسترسی مسافران به این اماکن گردشگری کرمانشاه راحت‌تر باشد. پس از برنامه‌ریزی و انتخاب تعدادی از این اماکن دیدنی، می‌توانید اتاق خود در هتل پارسیان را از طریق سایت فلای تودی رزرو کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: