April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۸۸۴۶
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
0
بهادری جهرمی گفت: هر فرد می‌تواند تا ۶۲۰ هزارتومان از کالابرگ استفاده کند.

در طرح فجرانه به هر فرد ۶۲۰ هزارتومان یارانه تعلق می‌گیرد

بهادری جهرمی سخنگوی دولت درباره پروژه‌های بهره برداری شده در دهه فجر گفت: حدود ۲۴۰۰ پروژه به ارزش حدود ۴۱۰ هزار میلیارد تومان آماده افتتاح و بهره برداری شده است که بخشی از این طرح‌ها در سفر‌های استانی به بهره‌برداری رسیده است و بخشی نیز تا دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی به هر فرد ۶۲۰ هزارتومان یارانه تعلق می‌گیرد، افزود: در طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی در صورت استفاده از کالابرگ و خرید از سبد غذایی مورد تایید وزارت کار، به مبلغ ۲۲۰ هزار تومان به ازای هر فرد به مبلغ ۴۰۰ هزارتومان کالابرگ افزوده می‌شود و هر فرد می‌تواند تا ۶۲۰ هزارتومان از کالابرگ استفاده کند.

برنامه دولت برای کنترل بر قیمت بازار تشکیل وزارت بازرگانی است

وی با بیان اینکه برنامه دولت برای کنترل بر قیمت بازار تشکیل وزارت بازرگانی است، گفت: ساختار‌های موجود برای نظارت بر بازار کفایت نمی‌کند و کارآمدی لازم را ندارد نیاز به ساختار متمرکز و قوی و دارای ابزار و تشکیلات و ساز و کار‌های لازم است که بتواند نظارت موثری بر بازار داشته باشد.

سخنگوی دولت اظهار کرد: مقدمات جذب ۱۶۰ نخبه در هیأت علمی دانشگاه نهایی شده است و در مرحله تخصیص بودجه در سازمان برنامه و بودجه قرار دارد.

مراکز تجاری ایران در ۱۷ کشور فعال شده است

بهادری جهرمی بیان کرد: به گزارش دستگاه‌های متولی در وزارت اقتصاد، در حوزه جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، افزایش سرمایه‌گذاری را شاهد بودیم.

سخنگوی دولت گفت: در حوزه تامین ارز صنعت و معدن، نسبت به چهار سال قبل از آن ۶۳ درصد رشد را شاهد بودیم.

وی افزود: در حوزه تجارت، مراکز تجاری ما در ۱۷ کشور فعال شده است که هم معرف فعالان اقتصادی تجاری ما در کشور‌های مختلف است و هم در انجام تشریفات قانونی برای صادرکنندگان و فعالان اقتصادی تسهیل‌گری می‌کنند.

مجلس ۴۰۰ همت مصارف بدون منابع به بودجه وارد کرد

وی ادامه داد: طبق گزارش سازمان برنامه و بودجه، ناترازی‌هایی که به واسطه تغییرات مجلس در بودجه رخ داده و منابع لازم پیش بینی نشده، بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

بهادری جهرمی گفت: میزان ناترازی‌ای که مجلس در بودجه ایجاد کرده عدد بسیار بالا و چشم گیری است و شاکله بودجه را تحت تاثیر قرار داده و یک پنحم بودجه کل کشور بدون منابع نوشته شده است.

وی بیان کرد: انتظار این است با همراهی، همفکری و نگاه کارشناسی، بودجه را به صورت جدی مورد بازنگری قرار دهیم و به عنوان سخنگوی دولت از مجلس خواهش میکنم که کنترل تورم را به عنوان خط قرمز بداند و به دنبال تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی باشد.

برنامه دولت برای ناترازی در مصرف بنزین

سخنگوی دولت گفت: برای حل ناترازی در مصرف بنزین، سیاست دولت غیرقیمتی بوده است و اولین سیاست افزایش تولید بنزین است. سرعت و رشد نرخ مصرف بنزین در کشور بالاست. ۳۰ میلیون لیتر بنزین قاچاق کشف و برخورد شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: