April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۹۰۶۴
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
0
فروغی گفت: با توجه به سیاست وزارت جهاد مبنی بر جوجه ریزی ماهانه ۱۵۰ میلیون قطعه، تولید بیش از ۳۰ هزار تن گوشت مرغ مازاد بر نیاز کشور است.

مازاد ماهانه بیش از ۳۰ هزار تن مرغ بر نیاز کشور

پرویز فروغی دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: با توجه به سیاست وزارت جهاد ماهانه ۱۵۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری صورت می‌گیرد که با احتساب نیاز کشور، ماهانه بیش از ۳۰ هزارتن گوشت مرغ مازاد بر نیاز کشور است.

به گفته او، با وجود مازاد تولید مرغ ورود پشتیبانی امور دام جهت خرید و جمع آوری مرغ از سطح بازار امری ضروری است، در غیراین صورت مرغداران با زیان چشمگیری روبرو می‌شوند.

فروغی ادامه داد: با احتساب مصرف داخل ماهانه ۲۶۰ تا ۲۷۰ هزارتن گوشت مرغ مورد نیاز است، درحالیکه با احتساب جوجه ریزی ۱۵۰ میلیون قطعه ای، تولید از ۳۰۰ هزارتن فراتر می‌رود.

دبیرکانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه کمبودی در عرضه مرغ شب عید نداریم، افزود: با توجه به حجم تخم مرغ‌های نطفه دار وارداتی و تولید داخل نه تنها کمبودی در عرضه مرغ شب عید نداریم، بلکه با مازاد تولید روبرو هستیم.

او با تاکید بر حذف قیمت گذاری دستوری گفت: سیاست قیمت گذاری دستوری مرغ راهکار مناسبی برای تنظیم بازار نیست که باید حذف شود یا قیمت مصوب برمبنای نرخ تمام شده تولید اصلاح شود.

فروغی با بیان اینکه نیازی به عرضه مرغ منجمد نداریم، گفت: با توجه به حجم مازاد تولید، سیاست توزیع مرغ منجمد اشتباه است چراکه این امر منجر به زیان مرغداران می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: