April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۹۰۶۵
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
0
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سالانه ۱۴۰ هزار فروند ناوگان دریایی در بنادر ایران پذیرش می شود که نشان دهنده افزایش سهم پهلوگیری ناوگان در سواحل ایران است.

پذیرش سالانه ۱۴۰ هزار ناوگان دریایی در بنادر ایران

علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در همایش اقتصاد دریامحور ایران گفت: مجموعه معاونت بندری در طول یکسال گذشته در فضای کسب وکار دریایی یک تحول ایجاد کرد و اساسنامه برای ۳۱ نوع شرکت را طراحی کرده و به گونه‌ای این شرکت‌ها طراحی شده که ایجاد کسب وکار در درگاه ملی مجوز‌ها تسهیل شده است.

وی افزود: در سال ۲۰۲۳، ۱۱ میلیارد تن کالا در سراسر دنیا جابه جا شده است که این میزان حمل کالا نشان دهنده آن است که دریا عامل اصلی یکپارچه شدن و جهانی شدن اقتصاد دریا است.

صفایی اظهار کرد: حمل ونقل ارزان، ایمن در حوزه کانتینری دریا بسیار قابل اعتماد است و باید تجار در سطح دنیا از این شیوه به نحو احسن بهره برداری کند.

معاون وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: بازار‌های حمل ونقل دریایی وضعیت متفاوت در حوزه نرخ حمل را دارند و با این وجود، اما هنوز نرخ کشتی‌ها بالا است.

وی توضیح داد: کاهش نرخ حمل هنوز تاثیر در قیمت کشتی نگذاشته است و همچنان قیمت کشتی بالا است و مالکان تلاش می‌کنند هنوز از آن استفاده بهینه می‌کنند.

صفایی یادآور شد: اتفاقات سیاسی به خصوص در مناطق تولید کننده باعث تاثیر بسیار زیاد بر کرایه حمل کالا شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: توجه به سواحل پسکرانه بسیار مهم است و برنامه بسیار زیادی در این بخش صورت گرفته است به طوری که سالانه ۱۴۰ هزار فروند کشتی به بنادر ما تردد می‌کند و باید از این فرصت استفاده کنیم.

صفایی توضیح داد: ناوگان ایران در بین ۲۰ کشور دنیا قرار دارد و در حال حاضر با تلاش‌های که انجام می‌دهد در اطراف ۱۰مین هم قرار دارد.

وی افزود: در بنادر ایران ظرفیت بیش از ۲۹۰ میلیون تن بار به صورت مناسب ایجاد شده و رشد در تجارت دریا برد نسبت به ۱۴۰۱، ۸ درصد رشد داشته است همچنین در رابطه با کالای کانتینری هم رشد ۹ درصدی را شاهد بوده ایم.

صفایی بیان کرد: اسکله‌ها را به گونه‌ای طراحی کرده ایم ظرفیت پهلو گیری برای کشتی‌های ۱۸ هزار تی آی یو طراحی شده است و پذیرش این کشتی‌ها را داشته باشیم.

وی افزود: نگاه سازمان بنادر در بحث فعالیت‌های بین المللی به شدت افزایش یافته و در مقوله حمل ونقل مسافری برنامه ریزی خوبی داشته است به طوری که در ر چند روز تعطیلات گذشته بیش از ۴۵۰ هزار نفر از بندر عباس، کیش و قشم بازدید و تردد داشته اند.

او گفت: سازمان بنادر زیر ساخت‌های لازم را برای انواع مدل‌های حمل ونقل کانتینری را فراهم کرده است و با حمایت از بخش خصوصی سعی کرده ایم که ۵۰۰ هزار میلیارد ریال را پذیرش داشته باشیم‌و از این طریق ۱۸ هزار پروژه به بهره برداری برسد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: