کد خبر: ۴۰۹۱۰۴
۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
0
رئیس مرکز تحقیقات اخلاق پزشکی گفت: ایران در زمینه آموزش پزشکی سرآمد منطقه است و معتقدم که در خصوص آموزش پزشکی باید بازنگری شود.

تدوین درسنامه اخلاق داروسازی / رونمایی دایره المعارف اخلاق پزشکی در آینده نزدیک

محمد باقر لاریجانی رئیس مرکز تحقیقات اخلاق پزشکی در نشست خبری دهمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی گفت: در این همایش ۶۰۰ نفر ثبت نام کرده و امتیاز باز آموزی برای گروه پزشکی به همراه خواهد داشت.

وی افزود: حدود ۴۰ نفر سخنرانی داشته و ۳۴ مقاله منتخب در این همایش ارائه خواهد شد.

وی تاکید کرد: به مسئولیت اجتماعی در این همایش توجه ویژه‌ای خواهد شد. ساختار‌های اخلاق پزشکی و الگو‌های اخلاقی در حوزه پزشکی باید فعال‌تر از گذشته شود.

لاریجانی ادامه داد: روش‌های راهنما‌های اخلاقی برای کنترل رابطه بیمار و پزشک داریم و پژوهش‌های خوبی در این خصوص در کشور انجام شده است. درسنامه اخلاق داروسازی تدوین و منتشر شده است.

وی تاکید کرد: حوزه‌های مختلف اخلاق پزشکی مانند رابطه بین پزشک با بیمار موضوع مهمی است. دایره المعارف اخلاق پزشکی تدوین و به زودی رونمایی خواهد شد.

لاریجانی ادامه داد: ایران در زمینه آموزش پزشکی سرآمد منطقه است و معتقدم که در خصوص آموزش پزشکی باید بازنگری شود. بسیاری از اعمال جراحی گردشگران سلامت در ایران انجام می‌شود.

وی گفت: درس اخلاق پزشکی در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود؛ و در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو در رشته اخلاق پزشکی پذیرش می‌شود. چالش‌هایی در زمینه جذب دانشجویان در رشته اخلاق پزشکی وجود دارد که باید برطرف شود.

لاریجانی با اشاره به اینکه بر اساس فرهنگ اسلامی، اتانازی فعال را قبول نداریم، افزود: با علما صحبت‌هایی شده که در صورتی که روح در جنین نباشد و در مواقعی که برای جنین و مادر زجر آور بوده موضوع سقط جنین انجام شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: