April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۹۱۰۶
۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
0
هوش مصنوعی کاربرد‌های فراوانی دارد و استفاده نامناسب از آن می‌تواند منجر به نسل کشی در بین انسان‌ها شود.

آیا هوش مصنوعی می‌تواند نسل بشر را از بین ببرد؟

ترس ما از فناوری ده‌ها سال پیش به هنر تبدیل شد، اما اکنون در حال تبدیل شدن به واقعیت است. از ترمیناتور تا ماتریکس، ربات‌های قاتل برای مدت طولانی عنصری ترسناک در فیلم‌های علمی تخیلی بوده اند و اگرچه ممکن است در سینما ارزش ترسناکی داشته باشند، اما آیا واقعا باید از آن‌ها بترسیم؟ هوش مصنوعی در واقعیت هم همین طور است؟

کارشناسان می‌گویند که هوش مصنوعی می‌تواند از ۵ راه آسان منجر به پایان بشریت شود، از گسترش بیماری‌های همه گیر گرفته تا نابودی کامل هسته ای.

اگر هنوز فکر می‌کنید که پایان جهان به واسطه هوش مصنوعی چیزی جز تخیل کارگردان‌ها نیست، با ۵ روش برجسته که هوش مصنوعی می‌تواند بشریت را نابود کند آشنا شوید.

۱. هوش مصنوعی خبیث

ممکن است انسان نوعی از هوش مصنوعی را ایجاد کند که چنان قدرتمند باشد که خود نتواند آن را کنترل کند. در این سناریو، اهداف باز می‌تواند منجر به نابودی بشر توسط هوش مصنوعی شود.

۲. سلاح‌های بیولوژیکی

هوش مصنوعی می‌تواند کشف سلاح‌های بیولوژیکی و ترکیبات سمی را تسریع کند و در دست تروریست‌ها قرار دهد که این می‌تواند به یک بیماری همه گیر ویرانگر منجر شود.

۳. سلاح الکترونیکی مخرب

از هوش مصنوعی می‌توان برای ساخت یک سلاح سایبری قدرتمند استفاده کرد که می‌تواند سیستم‌های جهان را نابود کند. کارشناسان هشدار می‌دهند که ممکن است برخی گروه‌ها عمدا این کار را انجام دهند.

۴. جنگ هسته‌ای

تصمیم‌گیری نظامی در مورد تسلیحات هسته‌ای می‌تواند به هوش مصنوعی سپرده شود و اگر چنین شود، درگیری می‌تواند به سرعت به یک «جنگ سریع» تبدیل شود که جهان را ویران می‌کند.

۵. جایگزینی تدریجی

ما ممکن است بدون آن که متوجه شویم، به آرامی کنترل همه چیز را به هوش مصنوعی واگذار کنیم و وظایف و عملکرد‌های خود را تحت الشعاع چیزی قرار دهیم که به دست خودمان ساخته شده است.

منبع: الیوم السابع

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: