کد خبر: ۴۰۹۱۵۸
۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
0
شهردار منطقه۶ از اجرای طرح ساماندهی دستفروشان و بساط‌گستران خیابان حضرت ولیعصر (عج) و میدان هفتم‌تیر در محدوده پهنه مرکزی پایتخت خبرداد.

اجرای طرح ساماندهی دستفروشان خیابان‌ولیعصر (عج) و میدان هفتم‌تیر

سید مرتضی روحانی شهردار منطقه۶ تهران گفت: طرح ساماندهی دستفروشان و بساط‌گستران خیابان حضرت ولیعصر (عج) در دو جبهه شمالی و جنوبی در مرز مناطق ۶ و ۱۱ تهران از سوی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران و با همکاری نیرو‌های شرکت شهربان، معبربان و نیروی انتظامی و عوامل اجرایی مستقر در این مناطق عملیاتی شده و برهمین اساس اداره ساماندهی معاونت خدمات‌شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه ۶ طبق قانون و با بکارگیری همه امکانات از این پس با هرگونه دستفروشی و بساط‌گستری درخیابان ولیعصر (عج) و اطراف میدان هفتم‌تیر مقابله خواهد کرد.

شهردار منطقه۶ گفت: مدیریت شهری با اجرای این طرح قصد دارد، نظم و انضباط شهری را در فضای این بخش از شهر تهرام حکمفرما و رضایت شهروندان را فراهم کند. باید قبول‌کردکه اینگونه بساط‌گستری‌ها از یکسو برچهره شهر و فضای بصری آن تاثیرات منفی می‌گذارد و از سوی دیگر با بستن و مسدودکردن راه و مسیرتردد عابران پیاده، به نوعی‌حقوق شهروندان را پایمال می‌کند.

روحانی گفت: اگر به موقعیت جغرافیایی قطعه ششم پایتخت دقت کنید متوجه می‌شوید که برخی از خیابان‌ها و معابر آن، موقعیت و کارکرد فرامنطقه‌ای دارند و درطول شبانه‌روز مسیر رفت و آمد بسیاری از شهروندان و حتی گردشگران ایرانی و خارجی است، به همین دلیل مدیریت شهری درتلاش است تا فضا و چهره‌ای مناسب، منظم و مطلوب را درنقاطی مثل خیابان ولیعصر (عج) و میدان هفتم تیر ایجاد و در معرض دید همگان به نمایش بگذارد.

شهردار منطقه۶ با بیان اینکه عوامل اجرایی اداره ساماندهی این منطقه با پشتیبانی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران و با همکاری نیرو‌های شرکت شهربان، معبربان و نیروی انتظامی این طرح را در این محور‌ها اجرایی خواهند کرد، افزود:جلوگیری از دستفروشی، بساط‌گستری در اینگونه معابر از برخی سوءاستفاده‌ها نیز ممانعت خواهدکرد.

روحانی گفت: شهرداری ازکسب وکار‌های قانونی و مشاغلی که برای شهروندان مزاحمتی ایجاد نمی‌کند همه جانبه حمایت می‌کند، اما موضوع بساطی‌ها و دستفروشان درمیادین و خیابان‌های شهر فرق می‌کند، اینگونه کار‌ها چهره و انضباط شهر را بر هم می‌ریزد و هرج و مرج فراوانی به بار می‌آورد. مدیریت شهری به فکر همه اقشار کسبه نیز هست برای همین است که به فکر راه‌اندازی بازارچه‌هایی در نقاط مناسب است تا افرادی که به دنبال کسب رزق و روزی حلال هستند درفضایی مناسب و امن کسب و کار داشته باشند و بتوانند چرخ زندگی را بچرخانند و از آن لذت ببرند.

وی اظهار کرد: اجرای طرح سامان بخشی و ساماندهی دستفروشان و بساط‌گستران خیابان حضرت ولیعصر (عج) و میدان هفت تیر در منطقه ۶ تهران، طبق تمهیدات در نظر گرفته شده و هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران و شرکت شهربان و معبربان به زودی و با نزدیک شدن به ایام پایانی سال اجرایی خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: