April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۹۲۴۳
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
0
جدیدترین پرچمداران هواوی، احتمالاً سخت‌افزار قدرتمندی خواهند داشت.

افشای ویژگی‌های سری هواوی P۷۰؛ منتظر ارتباطات ماهواره‌ای پیشرفته باشیم

هواوی آماده می‌شود تا جدیدترین پرچمداران خود، یعنی سری P ۷۰ را عرضه کند. به‌تازگی نمایشگر و دوربین این سری نیز افشا شده و حالا ویژگی‌های دیگر آن لو رفته است. به‌نظر می‌رسد گوشی‌های این سری از چیپست یکسانی استفاده کنند که فرکانس‌های پردازشی متنوعی دارند. البته این سری ویژگی‌های هیجان‌انگیز دیگری مثل ارتباطات ماهواره‌ای جدید هم خواهد داشت.

به گزارش «گیزموچاینا» و به نقل از پستی که کاربری به‌نام Smart Pikachu در ویبو منتشر کرده است، سری P ۷۰ هواوی از چیپست کرین استفاده خواهند کرد. قبلاً پردازنده Kirin ۹۰۰۰ s در سری Mate ۶۰ به کار رفته بود. حالا به‌نظر می‌رسد که نسخه اوورکلاک‌شده همین مدل چیپست در P ۷۰، P ۷۰ پرو، P ۷۰ پرو پلاس و P ۷۰ Art با فرکانس‌های مختلف به‌کار رود. نسخه اوورکلاک‌شده احتمالاً حدود ۲۰ درصد عملکرد پردازشی بهتری خواهد داشت. البته هنوز از معماری هسته پردازشی خبری منتشر نشده است.

دیگر خصوصیات مهم سری P ۷۰ هواوی

به غیر از پردازنده، هر ۴ مدل سری P ۷۰ احتمالاً با نمایشگر دارای لبه خمیده و رزولوشن ۱.۵ K همراه خواهند بود. علاوه‌براین، هواوی درحال تست اندازه‌های مختلف صفحه نمایش است تا با ترکیب چهار پنل نمایشگر مختلف، این شرکت چینی در ساخت گوشی‌های جدید به ارتقای قابل توجهی در کیفیت صفحه نمایش دست یابد.

اما این ویژگی‌ها به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ احتمالاً رویکرد هواوی درقبال استفاده از تکنولوژی ارتباطات ماهواره‌ای دست‌خوش تغییراتی شود. این شرکت درنظر دارد ارتباطات ماهواره‌ای بهبودیافته و متنوعی را در تمام مدل‌های سری P ۷۰ قرار دهد. در مدل‌های قبلی و معمولی سری P، ارتباطات ماهواره‌ای خیلی پیشرفته نبود.

البته هواوی در زمینه استفاده از اتصالات ماهواره‌ای پیشگام است؛ این شرکت در سال ۲۰۲۲ میلادی، قابلیت ارسال پیام ماهواره‌ای یک‌طرفه را در Mate ۵۰ Pro قرار داد. P ۶۰ Pro و P ۶۰ Art یک قدم روبه‌جلو بودند و قابلیت ارسال پیام ماهواره‌ای دوطرفه را به‌همراه داشتند. در ادامه، Mate ۶۰ هم از روز عرضه با قابلیت تماس ماهواره‌ای دوطرفه به‌بازار عرضه شد.

سری P ۷۰ ممکن است ویژگی‌های ماهواره‌ای را در تمام مدل‌ها قرار دهد. البته این احتمال وجود دارد که مدل‌های پایه این سری را با ویژگی پیام‌های متنی دوطرفه ماهواره‌ای و نسخه‌های پیشرفته‌تر را با قابلیت تماس ماهواره‌ای به بازار عرضه کند.

سری گوشی‌های هواوی P ۷۰ احتمالاً تا پایان مارس یا اوایل آوریل سال جاری، در بازار چین عرضه خواهند شد. علاوه‌براین، هواوی درحال توسعه سیستم عامل اختصاصی HarmonyOS NEXT است. گفته می‌شود این سیستم‌عامل به طور کامل پشتیبانی از برنامه‌های اندروید را حذف خواهد کرد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: