کد خبر: ۴۰۹۳۷۳
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
0
سرپرست تعمیرات دوار تعمیرگاه مرکزی فولاد مبارکه از ثبت رکورد کاهش ماندگاری تجهیزات در تعمیرگاه مرکزی خبر داد و گفت: یکی از شاخص‌های مهم کنترل مدت‌زمان ماندن درخواست کار‌ها در تعمیرگاه «متوسط زمان ماندگاری» درخواست کار‌های موجود در تعمیرگاه است که در دی‌ماه سال جاری به ۸۴ روز کاهش یافت.

ثبت رکورد کاهش ماندگاری تجهیزات در تعمیرگاه مرکزی

سعید مرادی سرپرست تعمیرات دوار تعمیرگاه مرکزی فولاد مبارکه با بیان اینکه تعمیرگاه مرکزی فولاد مبارکه با مأموریت پشتیبانی اثربخش تولید پایدار از طریق تعمیر و ساخت تجهیزات وظیفه حفظ خطوط تولید در بالاترین سطح آماده‌به‌کاری و اطمینان از عملکرد تجهیزات آن‌ها را بر عهده دارد ادامه داد: یکی از کارگاه‌های مهم این مجموعه کارگاه تعمیرات مکانیک است که وظیفه تعمیر طیف وسیعی از تجهیزات با ماهیت مکانیک را عهده‌دار است.

وی از هیدرو سیلندر‌ها پینس‌های جرثقیل، انواع پمپ‌ها، ولو‌ها گیربکس‌ها، انواع بسیار زیاد و متنوعی از رول‌ها، قیچی‌ها، مندریل‌ها، کمپرسور‌ها و بُلوِرها گاردان‌ها و اسپیندل‌ها انواع مبدل‌ها به‌عنوان نمونه‌هایی بارز از تجهیزاتی که در این واحد تعمیر می‌شوند، نام برد.

سرپرست تعمیرات دوار تعمیرگاه مرکزی فولاد مبارکه اظهار داشت: این کارگاه دارای ۴ زیرکارگاه است که عبارت‌اند از: کارگاه تعمیرات هیدرولیک و جوش کارگاه تعمیرات تجهیزات دوار کارگاه تعمیرات تجهیزات انتقال قدرت و دفتر برنامه‌ریزی.

به گفته مرادی، فعالیت تعمیرگاه مرکزی با توجه به سیاست‌گذار‌های انجام‌شده دارای ارزش‌افزوده بسیار زیادی برای سازمان است، زیرا با نظارت دقیق فنی و کنترل هزینه‌ها، تجهیزات گران‌قیمت خطوط تولید را با حداقل هزینه ممکن و در عین حفظ کیفیت احیا، برای بهره‌بردار با درصد اطمینان بالا قابل‌استفاده می‌سازد؛ اما علاوه بر شاخص‌های یادشده پاسخ‌گویی به‌موقع و تحویل تجهیزات در زمان مناسب نیز جزو سیاست‌ها و شاخص‌های اصلی تعمیرگاه مرکزی است، زیرا در غیر این صورت، عدم‌النفع ناشی از توقف خطوط بسیار سنگین و غیرقابل‌جبران خواهد بود.

وی در تشریح اهمیت دست‌یابی به این رکورد گفت: یکی از شاخص‌های مهم کنترل مدت‌زمان ماندن درخواست‌کار‌ها در تعمیرگاه، مقدار «متوسط زمان ماندگاری» درخواست کار‌های موجود در تعمیرگاه است. این شاخص معمولاً به‌صورت ماهانه برای تجهیزاتی که در پایان آن ماه دارای درخواست‌کار جاری در تعمیرگاه مرکزی هستند، با میانگین‌گیری و برحسب «روز» محاسبه و بیان می‌شود و معمولاً این شاخص پیرامون عدد ۱۰۰ روز نوسان و هدف کاهشی سالانه بر روی آن تعریف می‌شود.

سرپرست تعمیرات دوار تعمیرگاه مرکزی فولاد مبارکه درباره علت بالا بودن نسبی این عدد چنین گفت: دلیل مدت‌زمان ماندنِ درخواست کار‌ها در تعمیرگاه، وجود درخواست کار‌هایی است که نیاز به ساخت قطعات یدکی، بزرگ سنگین و خاص دارند و معمولاً برون‌سپاری می‌شوند. در این‌گونه موارد مثلاً برای ساخت یک مجموعه چرخ‌دنده گیربکس زمانی حدود یک سال صرف می‌شود که باعث افزایش میانگین شاخص مذکور می‌شود.

وی در ادامه از جابه‌جا شدن رکورد این شاخص مهم در کل کارگاه تعمیرات مکانیک در دی‌ماه سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: رکورد جدید با یک روز کاهش نسبت به دی‌ماه ۱۳۹۹ از ۸۵ به ۸۴ روز کاهش یافت.

وی عنوان کرد: به‌موازات کسب این رکورد در دی‌ماه همچنین رکورد جدیدی نیز در کارگاه تعمیرات تجهیزات دوار به‌عنوان یکی از زیرکارگاه‌های تعمیرگاه مرکزی به ثبت رسید؛ به‌این‌ترتیب که کارگاه تعمیرات تجهیزات دوار با ثبت رکورد متوسط زمان ماندگاری ۶۶ روز رکورد قبلی این شاخص را که در دی‌ماه ۱۳۹۸ به مدت ۶۹ روز ثبت کرده بود به میزان ۳ روز بهبود بخشید.

سعید مرادی دست‌یابی به این موفقیت را حاصل تلاش شبانه‌روزی همدلی و دلسوزی همه کارکنان مجموعه تعمیرگاه مرکزی و حمایت‌های بی‌شائبه مدیریت تعمیرگاه مرکزی دانست و از آن‌ها قدردانی کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: