کد خبر: ۴۰۹۳۸۵
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۰
0
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران گفت: در هر منطقه یک مدرسه ابتدایی را به عنوان پایگاه به واقعیت مجازی مجهز کرده‌ایم.

تجهیز مدارس ابتدایی به واقعیت مجازی

مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: بیشتر توجه ارگان‌ها و خبرنگاران به زیرساخت‌ها و فضا‌ها بوده، اما باید بدانیم آموزش و پرورش فقط مدرسه و کلاس درس نیست. به زبانی دیگر نباید فقط به محیط فیزیکی توجه کنیم.

وی افزود: در حوزه ابتدایی اتفاقات خوبی افتاده است که یکی از این اتفاقات آموزش بازی محور است. در همین راستا با توجه به موضوع واقعیت مجازی (VR) در هر منطقه یک مدرسه ابتدایی را به عنوان پایگاه به واقعیت مجازی مجهز کرده‌ایم.

او ادامه داد: میانگین نمره کشوری امتحان نهایی استان تهران از میانگین کشور بالاتر بوده است. همچنین در معاونت پرورشی به اردوی راهیان پیشرفت توجه ویژه شده است. همچنین حدود ۱۰۰۰ اتاق سلامت در مدارس شهرستان‌های تهران مجهز شده است.

او ادامه داد: در سامانه یکپارچه سازی حدود ۴۰۰۰ نفر اعم از مسئولین آموزش و پرورش تا مدیر عضو هستند. در این سامانه تمام مکاتبات الکترونیکی است و مکاتبات کاغذی حذف شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان این‌که در نهضت سواد آموزی پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم، افزود: رتبه نهضت سواد آموزی شهرستان تهران در گذشته ۲۴ بوده که امسال به رتبه ۷ نائل شده‌ایم. یکی از کار‌های سخت در نهضت سواد آموزی در بحث اتباع است.

بهرامی گفت: سال گذشته کمتر از ۳۰۰۰ نفر از طریق آزمون استخدامی آموزش و پرورش ماده ۲۸ جذب آموزش و پرورش بوده‌اند. اما امسال ۵ هزار و ۴۲ سهمیه در آزمون استخدامی گرفتیم. همچنین ۶۶۹ نفر در کیفیت بخشی و ۵ هزار و ۷۰۰ نفر به طور جمع در آزمون استخدامی جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان این که برخی از املاک سند نداشتند، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰۲ فضای آموزشی که مالکیت و سند نداشت سندگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ ملک آموزش و پرورش در سال جاری مولدسازی شده، افزود: در زمینه مولدسازی ما املاک مازادی که داریم به مدرسه تبدیل می‌کنیم مثلا یک فضای آموزشی در شهرک صنعتی داریم که نزدیک‌ترین منزل مسکونی به آن ۲۱ کیلومتر فاصله دارد. در این زمان ما این فضا را فروخته مبلغ آن را به سازمان نوسازی داده و این سازمان به ما مدرسه تحویل می‌دهد.

او ادامه داد: امسال سازمان نوسازی مدارس حدود ۷۳ مدرسه جدید به ما ارائه داده است. همچنین سازمان نوسازی در نظر دارد سال تحصیلی آینده از ۱۰۹ پروژه مدرسه سازی بهره برداری کند. به عنوان سرانه آموزشی در ابتدای کار ۳.۸ متر مربع بوده، اما امروزه به ۴.۷ رسیده که ۹ دهم متر مربع رشد داشته و میانگین کشور به بالای ۵ درصد رسیده است.

او ادامه داد: از ۱ میلیون و ۱۲۵ هزار و ۴۰ دانش آموز که از این تعداد ۱۱۰ هزار دانش آموز اتباع هستند، ۹۷۲ هزار و ۶۵۶ دانش آموز در مدارس دولتی شهرستان تهران و حدود ۱۱ درصد دانش آموزان در مدارس غیردولتی در حال تحصیل هستند. تراکم میانگین ۸۴ /۳۱ است که باید۲۶ درصد باشد.

بهرامی با بیان این‌که در ابتدای سال تحصیلی در توزیع شیر به دلیل عدم اطلاع کارخانه‌های تولید شیر دچار مشکلاتی شدیم تصریح کرد: حدود ۶۰۰ دانش آموزش ابتدایی در حال تحصیل هستند که باید به این تعداد در دو نوبت شیر توزیع شود. در مجموع به ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار پاکت شیر نیازمند هستیم و در همین راستا با دو شرکت قرار داد بستیم.

وی افزود: حدود ۸ درصد توسعه سنواتی در حوزه هنرستان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش داشته‌ایم. امکانی که در دو سال گذشته افزایش یافته است.

او با بیان این که سال گذشته سالن‌های ورزشی را به وسایل ورزشی همچون راکت توپ و مجهز کرده‌ایم؛ اظهار کرد: امسال در نظر داریم مدارس را علاوه بر وسایل به سالن‌های ورزشی نیز مجهز کنیم. حدود ۵۳ هزار و ۹۸۵ نفر حقوق بگیر داریم که از این تعداد حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر طرح خدماتی هستند و تعدادی نیز دانشجو معلم هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: