April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۹۴۷۴
۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
0
عضو جبهه اصلاحات ایران گفت: راهبرد جبهه اصلاحات توسط کمیته راهبرد‌ها و برنامه‌ها تدوین و منتشر شده است.

جبهه اصلاحات ایران لیستی را در تهران منتشر نخواهد کرد

احمد شریف دبیر کل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران و عضو جبهه اصلاحات ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره راهبرد انتخاباتی اصلاحات بیان کرد: راهبرد جبهه اصلاحات توسط کمیته راهبرد‌ها و برنامه‌ها تدوین و منتشر شده است یک مسائلی را مطرح کرده است و شرایط را توصیف می‌کند مبنی بر اینکه اگر انتخابات با این ویژگی‌ها برگزار شود ما در انتخابات شرکت خواهیم کرد و شهروندان را نیز برای شرکت ترغیب خواهیم کرد.

وی ادامه داد: از گذشته به خصوص از سال ۹۸ این موضوع رد صلاحیت نامزد‌ها با استناد بر نظارت استصوابی به شدت تشدید شد تا جایی که حتی در انتخابات ریاست جمهوری تمام نامزد‌های اصلاح طلب رد صلاحیت شدند. از همین رو نیز فضا به سمتی پیش رفت که بسیاری از نامزد‌های شاخص اصلاح طلب در انتخابات مجلس ثبت نام نکردند و افرادی هم که ثبت نام کردند به صورت گسترده توسط دستگاه‌های اجرایی رد صلاحیت شدند. راهبرد جبهه اصلاحات بعد از اظهار نظر هیات‌های نظارت و اجرایی منتشر شد و مطرح شد که اگر انتخابات غیر مشارکتی باشد طبعا اصلاح طلبان تمایلی به معرفی نامزد‌ها ندارند در انتهای این راهبرد هم یک بندی آمده بود که درباره معرفی نامزد‌ها در تهران مجمع عمومی تصمیم می‌گیرد، اما در استان‌ها تصمیم گیری بر عهده جبهه اصلاحات استان‌ها خواهد بود.

شریف افزود: متعاقب این موضوع بیانیه‌ای صادر شد و اعلام شد باتوجه به ترکیب نامزد‌ها در تهران جبهه اصلاحات ایران لیستی را منتشر نخواهد کرد، ولی در باره استان‌ها مجمع عمومی استان‌ها تصمیم گیری خواهند کرد که در این زمینه نیز استان‌ها بررسی کرده اند و برخی از استان‌ها نیز بیانیه صادر کرده اند و برخی هم در حال بررسی هستند. اعلام شده که اگر در استانی داوطب اصلاح طلب شناسنامه دار حضور داشته باشد و دو سوم اعضای جبهه اصلاحات استان به وی رای دهند اصلاح طلبان از آن حمایت خواهند کرد؛ بنابراین اصلاح طلبان در تهران لیستی ندارند و در تهران هم اگر دو سوم اعضای جبهه اصلاحات استان موافقت کنند لیستی منتشر می‌شود و از کاندیدایی حمایت خواهند کرد.

این فعال اصلاح طلب درباره نهاد تصمیم گیر در طیف اصلاحات نیز گفت: اصلاح طلبان یک طیف بزرگی هستند که بخشی از آن‌ها در قالب جبهه اصلاحات ایران که ۳۱ تشکل سیاسی و ۱۵ نفر عضو حقیقی است تشکیل شده است؛ فعلا به صورت تشکیلاتی درباره راهبرد اصلاح طلبان جبهه اصلاحات ایران در حال تصمیم گیری هستیم که در این بین ممکن است افراد اصلاح طلب دیگری نیز باشند که نظر شخصی خود را داشته باشند.

رئیس دولت اصلاحات نقش مشورتی خود را ایفا می‌کند

عضو جبهه اصلاحات ایران درباره نظرات رئیس دولت اصلاحات نیز تصریح کرد: رئیس دولت اصلاحات معمولا بیشتر نقش مشاوره‌ای دارد. هرچند که تمام اصلاح طلبان در ایران به نقش رهبری وی قائل هستند؛ اما در موضوع توصیه‌ها و سفارشات نقش فعالی دارد، ولی دخالت خاصی در تصمیمات ندارد. در آخرین سخنرانی هم که وی داشت از راهبرد جبهه اصلاحات حمایت کرد و بار‌ها هم توصیه کرده است که در قالب جبهه اصلاحات ایران فعالیت شود.

وی درباره احتمال ائتلاف اصلاحات با سایر جریانات سیاسی نیز بیان کرد: در قالب جبهه اصلاحات ایران چنین احتمالی وجود ندارد و نه با اعتدال گریان و نه با اصولگرایان ائتلاف نخواهد کرد؛ و اینکه برخی از اشخاص با یکدیگر لیستی را منتشر کنند جدا از راهبرد اصلاحات خواهد بود.

شریف خاطر نشان کرد: یک بیانیه‌ای اخیرا از ۱۱۰ نفر از فعالان اصلاح طلب درباره انتخابات مجلس منتشر شده است که عنوانش هم روزنه گشایی در انتخابات بود با این محوریت که باید از این فرصت استفاده کنیم و از کاندیدا‌های موجود اصلاح طلب حمایت کنیم. این افراد اصلاح طلب هستند، اما این‌ها رویکردی که دارند با رویکرد جبهه اصلاحات ایران و راهبرد جبهه اصلاحات متفاوت است. آن‌ها هم در قالب شخص حقیقی بیانیه‌ای امضا کردند. برخی از این‌ها حتی ممکن است حتی عضو جبهه اصلاحات ایران نیز باشند، اما در قالب حزب خود این بیانیه را امضا نکردند بلکه در قالب یک شخص حقیقی نظر خود را بیان کردند. تفاوتش هم با راهبرد جبهه اصلاحات این است که ما در این جبهه معتقدیم اگر دو سوم اعضای جبهه از فردی حمایت کردند میتوان وی را به عنوان کاندیدا تلقی کرد، اما در این بیانیه قائل به این موضوع نیستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: