مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان اعلام کرد:
کد خبر: ۴۰۹۵۳۹
۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
0
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید در راستای پیاده‌سازی دولت الکترونیک و ارائه خدمات الکترونیک به مردم، خبر داد. سفته‌ مزبور، با برخورداری از امضای الکترونیک و تکنولوژی‌های امنیتی مدرن، تعهدات مالی را مطمئن ساخته و به موازات تسهیل معاملات تجاری، هزینه‌ها را نیز کاهش می‌دهد.

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

کامران کاظمی، مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان با اعلام خبر فوق، گفت: سفته الکترونیک با راهبری خزانه‌داری کل کشور و همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی، در بانک پارسیان به عنوان یکی از نخستین بانک‌های ارائه‌دهنده این خدمت، پیاده سازی شد و آماده سرویس‌دهی به مشتریان از طریق درگاه‌های غیرحضوری منجمله همراه‌بانک پارسیان من می‌باشد.

وی افزود: سفته الکترونیک یک نوع سند معتبر و قابل تأیید است که به‌صورت الکترونیکی ایجاد شده و کاربرد آن، تعهد پرداخت پول یا انجام مفاد یک قرارداد می‌باشد. سفته الکترونیک دارای مزایایی مانند امنیت بالا، سهولت در معاملات اینترنتی و کاهش هزینه‌ها است.

کاظمی با بیان اینکه سفته الکترونیک می‌تواند به‌عنوان یک ضمانت برای پرداخت وام یا انجام تعهدات مالی و قرارداد‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد، اظهار داشت: شما می‌توانید از سفته الکترونیک برای دریافت وام که نمایانگر تعهد شما به بازپرداخت وام است، استفاده نمایید.

مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان تصریح کرد: با الکترونیکی شدن سفته، تمام فرآیند‌های صدور آن نیز به صورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام می‌پذیرد. سفته الکترونیک به جای سفته کاغذی به عنوان سند و مطابق با همان قوانین سفته کاغذی در معاملات قابل استناد خواهد بود. وی درباره ویژگی‌های استفاده از سفته الکترونیک، گفت: سفته الکترونیک با استفاده از امضای الکترونیک و فرآیند‌های امنیتی مدرن، اطمینان از اصالت سند را فراهم ساخته و تقلب و جعل را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، خریداران می‌توانند با استفاده از ویژگی بررسی سابقه پرداختی صادرکننده، از اعتماد به صادرکننده حصول اطمینان نمایند.

کامران کاظمی در ادامه با برشمردن دیگر ویژگی‌های خاص سفته الکترونیک بانک پارسیان، تاکید کرد: فرآیند تهیه و تدوین سفته الکترونیک به صورت غیرحضوری و بدون مراجعه به بانک، ساده‌تر و سریع‌تر انجام شده و این امر، علاوه بر ایجاد سرعت و سهولت در معاملات تجاری، هزینه‌های مرتبط با سفته‌های کاغذی از قبیل؛ چاپ، ارسال، نگهداری و مدیریت سفته‌های کاغذی را به شدت کاهش داده و به نوبه خود، تأثیر به‌سزایی در حفظ محیط زیست به همراه دارد. وی با بیان اینکه سفته الکترونیک به‌عنوان یک راهکار مدرن و کارآمد در حوزه تعهدات مالی مورد توجه قرار می‌گیرد، افزود: سفته الکترونیک به عنوان ضمانت برای درخواست وام، تضمین انجام کار به‌موقع و صحیح در قرارداد‌های تجاری و دیگر موارد، استفاده می‌شود. همچنین این اجازه را به فرد و شرکت‌ها می‌دهد تا معاملات خود را ساده‌تر، ایمن‌تر و سریع‌تر انجام دهند.

مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان در پایان گفت: سفته الکترونیک به‌عنوان یک پلتفرم مدرن در دنیای تجارت و مالی به افراد و شرکت‌ها امکان می‌دهد تا معاملات خود را ساده‌تر، ایمن‌تر و سریع‌تر انجام دهند. شایان ذکر است خدمت مورد اشاره، در فاز نخست صرفاً معطوف به مشتریان حقیقی بوده و تعمیم آن به مشتریان حقوقی نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام خواهد پذیرفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: