April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۹۶۵۰
۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
0
مدیر عامل هما از راه‌اندازی اورژانس هوایی خبر داد و گفت: برنامه هما این است که اورژانس هوایی را راه‌اندازی کند و نسبت نقل و انتقالات هوایی بیماران اقدام می‌کنیم.

هزینه عجیب وغریب جابه‌جایی هوایی بیماران!

شمس‌الدین فرزادی‌پور افزود: در حال حاضر اورژانس هوایی متولی ندارد و این موضوع متفاوت از انتقال بیماران حادثه دیده با هلیکوپتر است. الان انتقال بیمار از از زاهدان تا تهران حدود ۶٠٠ میلیون تومان هزینه دارد اما هما برنامه دارد که با یک دهم این هزینه بیمار را منتقل کند.

 

مدیرعامل هما در پاسخ به این سوال که این بیماران چه مواردی هستند و در یک سال اخیر چند مسافر بیمار درخواست جابجایی ۶٠٠ میلیون تومانی وجود داشت، گفت: بیماران زیادی وجود دارند که باید به مراکز درمانی منتقل شوند و این انتقال هم حتما باید هوایی باشد اما الان اورژانس هوایی متولی ندارد و هما قصد دارد با تجهیزات هوایی و پزشک هوایی این اقدام را با کاهش هزینه تمام شده انجام دهد. برای انتقال این بیماران با تجهیزات مخصوص باید از ٨ صندلی استفاده شود و در سال گذشته ٢٠ مورد بیمار جابجایی هوایی داشتند.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این جابه‌جایی‌ها در چه مسیری بودند، ادامه داد: عمده این جابه‌جایی‌ها مربوط به انتقال بیماران از کشورهای خارجی به ایران است و این بیماران هرچند که در قلب درمانی در کشورهای خارجی هستند اما ترجیح می‌دهند برای درمان به ایران بیایند.

 

وی با اشاره به افزایش ظریف اشغال ناوگان هوایی هما گفت: با افزایش ظریف اشغال هواپیماها مواجه هستیم بطوریکه امروز در پروازهای پاریس صندلی خالی نداریم .

 

بیشتر بخوانید: ورود ایرلاین‌ خارجی به پرواز‌های داخلی معضل کمبود بلیت‌ را برطرف می‌کند؟

 

فرزادی‌پور  ادامه داد: در حال حاضر به ١١ شرکت هواپیمایی از جمله لوفت ‌هانزا، ترکیش ایر و ... به ١٠ شرکت داخلی سرویس ارایه می‌دهیم و از این محل درآمدزایی داریم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: