April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
طیب نیا از چهار افزایش سرمایه در مدت دو سال خبر داد
کد خبر: ۴۰۹۶۶۰
۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
طیب نیا از چهار افزایش سرمایه در مدت دو سال خبر داد و گفت: تولید و سودآوری پایدار در فولاد مبارکه رقم خورده است.

تحقق تولید و سودآوری پایدار در فولاد مبارکه

بنگاه‌های اقتصادی با چالش‌های بزرگی همچون هزینه‌های جاری، بروز رسانی ماشین آلات، تامین مواد اولیه و بسیاری موارد دیگر رو به رو هستند. اما مهمترین و اصلی‌ترین چالش بنگاه‌های اقتصادی، نقدینگی و سرمایه در گردش است. نقدینگی به اندازه‌ای اهمیت دارد که بسیاری از بنگاه‌ها ناچار به مراجعه به نظام بانکی و دریافت تسهیلات با بهره سنگین شده، اقدامی که به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست و تبعات خطرناکی برای بنگاه‌های اقتصادی داشته به نوعی که بنگاه اقتصادی توان پرداخت اقساط تسهیلات را نداشته و در نهایت بانک برای دریافت اصل و بهره تسهیلات، به دستگاه قضا مراجعه کرده و حکم به مصادره بنگاه اقتصادی به نفع بانک داده شده است.

ترقی با درایت و آینده نگری

اما بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی با تصمیمات درستی که می‌گیرند و درایت و آینده نگری، پله‌های ترقی را با سرعت طی کرده و نه تنها منافع سهامدران را تامین کرده اند، بلکه باعث شکوفایی و رونق اقتصادی کشور آن هم در شرایط تحریم‌های ناجوانمردانه شده است.

ایجاد شرکت‌های بسیار

یکی از بنگاه‌های اقتصادی که نقش تعیین کننده‌ای در شکوفایی اقتصادی کشور داشته، شرکت فولاد مبارکه اصفهان است. اگر چه کارخانه مرکزی فولاد مبارکه در اصفهان است، اما شرکت‌های دیگری در سراسر ایران احداث کرده که هر کدام در گردش مالی، تولید، اشتغالزایی، رفع وابستگی ارزی، خودکفایی و... نقش آفرین هستند.

روند قابل توجه توسعه

برای آنکه بتوان در مورد عملکرد فولاد مبارکه نظر داد، باید به روند توسعه در بخش‌های گوناگون توجه کرد که البته آنچه در مجمع شرکت مطرح می‌شود، توانمندی‌ها را اثبات می‌کند. اعداد و ارقامی که در مجمع فولاد مبارکه مطرح شد، به اندازه‌ای تاثیرگذار است که نه تنها سهامداران، بلکه مردم عادی که هیچ نقشی در فولاد مبارکه ندارند را به آینده ایران امیدوار می‌کند.

 

بیشتر بخوانید:

سربلندی فولاد مبارکه در محضر رهبر انقلاب



لوکوموتیو صنعت و اقتصاد

در حاشیه مجمع فولاد مبارکه، محمد یاسر طیب نیا مدیرعامل فولاد مبارکه به تشریح آخرین وضعیت و دستاورد‌های این شرکت پرداخت و گفت: امروز فولاد مبارکه به لوکوموتیو صنعت و اقتصاد کشور تبدیل شده و به عنوان یک شرکت پیشرو و پیشران مطرح است. وی به از برنامه‌های توسعه در فولاد مبارکه خبر داد و گفت: توسعه‌های متعددی در فولاد مبارکه و زیر مجموعه‌های آن تعریف شده که با جدیت در حال اجراست و با قوت دنبال می‌شود. مدیرعامل فولاد مبارکه با تاکید بر اینکه شرکت در حوزه خودکفایی و تکمیل زنجیره فولاد، در حوزه خود تامینی بوده است گفت: در حوزه پروژه‌ها و طرح‌های تکمیلی، پیشرفت بسیار خوبی در فولاد مبارکه صورت گرفته است.

افزایش سرمایه

در حالی که سهامداران بدنبال دریافت سود هستند و در بیشتر موارد با افزایش سرمایه مخالفت می‌کنند، طیب نیا از افزایش چشمگیر سرمایه در فولاد مبارکه خبر داد و گفت: از سال ۱۴۰۰ تا با امروز، چهار افزایش سرمایه صورت گرفته که در آخرین مجمع با تصویب سهامداران، افزایش سرمایه از ۸۰ همت به ۱۰۸ همت تصویب شد که معادل ۲۸ هزار میلیارد تومان بوده است.

انتظار سودآوری بیشتر

مدیرعامل فولاد مبارکه از توقعات سهامداران خبر داد و گفت: سهامداران انتظار دارند با به بهره‌برداری رسیدن طرح‌های توسعه در فولاد مبارکه و شرکت‌های زیر مجموعه، سودآوری شرکت افزایش یابد تا پشوانه‌ای برای پایداری تولید باشد و هم پایداری سودآوری شرکت رقم بخورد.

طرح‌های توسعه در اوج

طیب نیا با اشاره به اینکه برخی از طرح‌های توسعه را در ابتدای سال جاری در فولاد مبارکه کلید زدیم گفت: از جمله طرح‌های توسعه، نیروگاه سیکل ترکیبی است که بخش اول آن با در مدار قرار گرفتن توربین شماره ۱ به بهره‌برداری رسید و توربین شماره ۲ آماده بهره‌برداری است. وی از بهره برداری از انتقال آب در سال آینده خبر داد و گفت: طرح‌های کوچک و بزرگ بسیاری در فولاد مبارکه در حال اجراست که در افزایش سرمایه موثر است؛ و از پیگیری ابر پروژه‌ها مانند نورد گرم در فولاد مبارکه خبر داد و گفت: چند سالیست که این ابر پروژه دنبال می‌شود و هر کدام از این‌ها در مدار قرار بگیرد، تضمینی برای پایداری تولید و سودآوری حداکثری برای سهامداران است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: