April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۹۸۱۰
۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
0
کوکی‌ها فایل‌های متنی کوچکی هستند که حاوی داده‌های منحصر به فرد برای شناسایی رایانه شما در شبکه هستند.

مرزهای جدید در دفاع سایبری و حفاظت از حریم خصوصی/ کوکی‌های اینترنتی چیست؟

وقتی از یک وب‌سایت بازدید می‌کنید، به مرورگر شما یک کوکی می‌دهد که در هارد دیسک شما ذخیره می‌شود و مرورگر شما کوکی را برمی‌گرداند تا دفعه بعد که از همان وب‌سایت بازدید می‌کنید، شما را شناسایی کند و تجربه‌ای بی‌نظیر را برای شما فراهم کند.

کوکی‌ها حاوی داده‌هایی هستند که معمولاً شامل یک شناسه اختصاصی و نام سایت می‌شوند. یک کوکی همچنین می‌تواند شامل اطلاعات شناسایی شخصی، مانند نام، آدرس، ایمیل یا شماره تلفن شما باشد، البته اگر چنین اطلاعاتی را به یک وب‌سایت ارائه کرده باشید.

مهم‌ترین کار‌هایی که کوکی‌ها می‌توانند هنگام بازدید از یک وب‌سایت انجام دهند عبارتند از: تعیین تنظیمات برگزیده زبان، به خاطر سپردن موارد در سبد خرید، به خاطر آوردن روشن بودن تنظیمات خاص، تأیید هویت، جلوگیری از تقلب، ایجاد تبلیغات بسیار هدفمند و ردیابی، نحوه تعامل شما با تبلیغات، ارائه توصیه‌های محتوای شخصی‌شده و ردیابی مواردی که در فروشگاه آنلاین مشاهده می‌کنید.

آیا کوکی‌ها ایمن هستند؟

پذیرش یک کوکی استاندارد از یک وب سایت مورد اعتماد عموماً ایمن تلقی می‌شود. کوکی‌ها حاوی اطلاعات خطرناکی نیستند و بیشتر برای اطمینان از این که با به خاطر سپردن تنظیمات برگزیده و احراز هویت خود، تجربه مروری روانی دارید، استفاده می‌شوند.

از کوکی‌ها برای دانلود بدافزار‌ها نمی‌توان استفاده کرد. با این حال، کوکی‌های مسموم کننده (یا جعل هویت کوکی‌های واقعی) ممکن است منجر به جعل هویت اصلی کاربر و استفاده برای انجام اقدامات مخرب در یک وب سایت شود.

آیا باید کوکی‌های شخص ثالث را بپذیرم؟

کوکی‌های شخص ثالث هیچ تأثیر مستقیمی بر تجربه مرور شما ندارند، بسیاری از مرورگر‌ها قبلاً آن‌ها را حذف کرده‌اند و وب‌سایت‌ها همچنان آن‌ها را به درستی بارگیری می‌کنند و ترجیحات شما را بدون استفاده از کوکی‌های شخص ثالث به خاطر می‌سپارند.

اگر حریم خصوصی آنلاین برای شما اولویت است، ممکن است بخواهید کوکی‌های شخص ثالث را در مرورگر مورد علاقه خود مسدود کنید، اگر قبلاً این کار را نکرده اید، می‌توانید کوکی‌های شخص ثالث را با استفاده از مسدودکننده تبلیغات مرورگر خود مسدود کنید.

یک ویژگی جدید در Google Chrome در حال آزمایش است که کوکی‌های شخص ثالث را غیرفعال می‌کند و Google قصد دارد تا کوکی‌های شخص ثالث را برای همه کاربران Chrome در سال ۲۰۲۴ پایان دهد. همچنین برای بسیاری از وب‌سایت‌ها، کوکی‌ها بخش مهمی از فروش تبلیغات هستند.

منبع: ارم‌نیوز

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: