April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۹۹۲۱
۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
0
رئیس دانشگاه تهران گفت: اثرگذاری اجتماعی و ملی استادان وجه تمایز استادان ممتاز از سایر استادان است.

آیین اعطای نشان استاد ممتاز دانشگاه تهران برگزار شد

محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در آیین اعطای نشان استاد ممتازی گفت: کشور ایران دیرینه مذهبی و اسلامی دارد و اگر می‌خواهیم مسیر توسعه را به معنای واقعی طی کنیم باید استادان ممتاز را پیشرو قرار دهیم و از روش‌های مختلف را برای شناسایی استادان ممتاز ترویج کنیم و الگوواره‌های دانشگاهی و جامعه باید همین استادان باشند.

مقیمی گفت: اثرگذاری اجتماعی و ملی استادان وجه تمایز استادان ممتاز از سایر استادان است که احتمال دارد در محیط اجتماعی و دانشگاه‌ها حضور نداشته باشند، اما تشعشع اثر گذاری آن‌ها در جای جای ایران وجود دارد که باعث افتخار ایران است.

حجت الاسلام خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کرد: کار با استاد ممتاز و تولید علم و تولید دانش مبتنی بر عقل و عقلانیت و تجربه و ابزار ادراکی بشر مهم است و ۲ عامل آن که شما استادان انجام دادید شاگرد پروری و حل مسائل و نیاز‌های جامعه است.

حجت الاسلام خسروپناه اضافه کرد: اعطای نشان استاد ممتازی به گمان بنده اعطای نشان حکمت است. شما استادان حکیمان زمانه ما هستید؛ چرا که عمر خود را با دانش و عقلانیت و خدمت به جامعه سپری کرده اید.

عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کرد: وقتی فرمودند چند دقیقه‌ای عرض ادب کنم٬ تامل کردم چه بگویم؟ خداوند این نکته را در ذهن بنده ارزانی کرد که عرض کنم اعطای نشان استاد ممتازی همان اعطای نشان حکمت است.

وی افزود: کاری که شما استادان بزرگوار کردید و به درجه و منزلت علمی رسیدید و عمر خود را وقف علم و دانش و تعقل و تفکر و شاگرد پروری و خدمت به جامعه کردید همان حکمتی است که قرآن از آن یاد می‌کند.

حجت الاسلام خسروپناه تصریح کرد: کار استاد ممتاز تولید علم و تولید دانش مبتنی بر عقل و عقلانیت و تجربه و ابزار ادراکی بشر است. در کنار تولید دانش داشتن مسئولیت پذیری اجتماعی مهم است و ۲ عامل آن که شما استادان انجام دادید شاگرد پروری و حل مسائل و نیاز‌های جامعه است.

گفتنی است در انتخاب استاد ممتاز، فرد نمی‌تواند خود را به عنوان نامزد استاد ممتازی معرفی کند و فرآیند انتخاب استاد ممتاز مثل دانشیاری و استاد تمامی نیست که عضو هیات علمی خود را برای احراز رتبه استاد ممتازی معرفی کند، بلکه باید افراد دیگری که استاد تمام هستند، فردی را که بیش از ۱۰ سال رتبه استاد تمامی داشته است، به دبیرخانه معرفی کنند البته این فرایند کاملاً محرمانه است.

پس از دریافت اسامی نامزد‌های دریافت درجه استاد ممتازی، صلاحیت نامزد‌ها برای دریافت این درجه، در سه کمیته جداگانه بررسی می‌شوند.

در آیین نامه استاد ممتازی علاوه بر شاخص‌های کمی و کیفی، اشاره کوتاهی هم به اثر بخشی اجتماعی شده است، ولی در بازنگری آیین نامه آنچه که مد نظر و مورد تاکید ریاست دانشگاه بوده اثربخشی اجتماعی باید اصل باشد و اثر بخشی اجتماعی به عنوان اصلی‌ترین شاخصی در نظر گرفته شده است.

شاخص مرتبط با اثربخشی نیز گسترش یافته است و شاخص‌های مثل شاگردپروری، فعالیت‌های فرهنگی و بین المللی و فعالیت‌های با اثرگذاری اجتماعی در بازنگری آیین نامه انتخاب استاد نمونه مورد تاکید قرار گرفته‌اند.

در این مراسم جوایز استاد ممتازی به اساتیدی، چون محمدرضا مخبر دزفولی، محمدرضا شفیعی کدکنی، علی اکبر موسوی موحدی، علی اکبر صبوری، غلامعلی افروز، مهدی اخوان بهابادی، محمود کمره‌ای، جواد فیض و عباس مصلی نژاد اعطا شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: