سخنگوی شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی:
کد خبر: ۴۰۹۹۳۵
۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
0
سخنگوی شورای وحدت گفت: در 11 اسفند همه با هم پای صندوق‌های رای حاضر شویم؛ این موضوع باعث شادی روح امام، برطرف شدن مشکلات مردم و حفظ امنیت کشور می‌شود.

اعضای لیست شورای وحدت دردآشنای مردم هستند

منوچهر متکی اظهار کرد: رسانه‌های خارجی منتظرند ببینند چه مقدار از رای دهندگان کاسته شده است تا سناریوهای خود را اجرایی کنند؛ اما انشاالله مردم ما دشمن شاد نخواهند شد.

 

 

وی افزود: حال و هوای جدیدی در کشور به وجود آمده که ما باید این حال و هوا را بشناسیم که بخش از آن شامل گله‌مندی‌ها و ابراز نارضایتی‌ها، مشکلات معیشتی مردم است. بخشی دیگر از آن احساس پاک مردم ما برای شگفتی آفرینی است که این دو ویژگی متضاد در مردم ما 45 سال است برای جهانیان شناخته شده است.

 

سخنگوی شورای وحدت ادامه داد: مردم ما بسیارصریح، صادقانه و متواضعانه انتقاد و اعتراض می‌کنند و مشکلات خود را بیان می‌کنند؛ اما سر بزنگاه‌ها و آنجا که پای نظام و حرمت خون شهدا در میان است، ناراحتی و خشم خود را نسبت به بعضی مسئولین برای روز انتخابات در دل نگه می‌دارند و پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند تا شهدا گله‌مند نباشند.

 

متکی ادامه داد: به گفته امام، شرکت درانتخابات و رای دادن امری واجب است و بسیاری از مردم از پیرو جوان و زن و مرد اعتراض‌هایی دارند و ما این موضوع را درک می‌کنیم؛ اما 11 اسفند روز نشان دادن جلوه دیگری از ملت ایران است و جلوه‌ای که در 22 بهمن نیز مردم از خود نشان دادند.

 

به گفته سخنگوی شورای وحدت، ما باید فرصت حضور لیست‌های مختلف را برای رقابت انتخاباتی مبارک بشماریم و اینگونه ببینیم که هر لیستی بتواند آورده‌های حداکثری خود را داشته باشد که برآیند آن مشارکت بالای مردم در پای صندوق‌های رای می‌شود. این موضوعی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند و دشمن را مایوس خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: جالب است که در همه جای دنیا مردمشان را ترغیب می‌کنند تا پای صندوق‌های رای آماده شوند؛ اما نوبت ایران که می‌شود رسانه‌های بین‌المللی مردم را به عدم حضوردعوت می‌کنند. این موضوع رمز و رازی دارد که ما باید از آن مطلع باشیم.

 

متکی با اشاره به برنامه‌های شورای وحدت پس از حضور در مجلس گفت: از سوی دیگر وقتی مردم آمدند و مجلس جدید آراسته شد، نمایندگان باید همان موضوعی که مردم در دل خود جای داده بودند را در الویت قرار دهند و آن همان مشکلات و عصبانیت‌هایی است که مردم از وضعیت معیشت خود دارند.

 

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان ادامه داد: ما در شورای وحدت، شعار تحول برای زندگی بهتر را انتخاب کرده‌ایم و در فهرست اعضا سعی کردیم دو ویژگی را رعایت کنیم؛ اول اینکه نامزدهای ما درد آشنا باشند و دوم اینکه نام آشنای مسبب وضع موجود نباشند. لذا در لیست ما تقریبا چهره  شاخص وجود ندارد؛ اما تا بخواهید متخصص می‌بینید و کسانی حضور دارند که در حوزه‌های مربوط به مسائل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی صاحب نظر هستند.

 

وی اظهار کرد: بر این اساس فهرست ما از جوان‌ها و اساتید دانشگاه از حوزه‌های مختلف مثل صنعت، کشاورزی، زن و خانواده، جوانان، مشکلات عمومی و مسائل اجتماعی مثل ورزش و دیگر نیاز‌های اجتماعی جامعه حضور دارند و می‌تواند یک لیست جامعی از صاحب‌نظران را ارائه دهند.

 

متکی افزود: فراکسیون شورای وحدت به محض ورود به مجلس تشکیل خواهد شد و این فراکسیون به موازات جلسات مجلس، جلسات مخصوص خود را خواهد داشت تا لوایح، طرح‌ها و وزرای پیشنهادی دولت را بررسی کنیم تا مثل مجلس فعلی نشود که 5 وزیر دولت در فاصله کوتاهی از قطار دولت پیاده شوند که علت آن عدم بررسی‌های لازم است.

 

بیشتر بخوانید: اعتماد به تحول شورای وحدت برای حل مشکلات

 

سخنگوی شورای وحدت ادامه داد: ما دو موضوع مهم را در ورود به مجلس مد نظر خواهیم داشت یکی شفاف‌سازی است که نمایندگان آرای خود را در منظر مردم ارائه می‌دهند و از رای خود دفاع می‌کنند. موضوع دوم عمل به توصیه‌های چندین باره مقام معظم رهبری درباره عدم دخالت نماینده‌ها در عزل‌و‌نصب‌ها است. این کار وظیفه مسئولین مربوطه است و نمایندگان مجلس وظیفه و حق نظارت بر عملکرد مسئولین را دارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: