کد خبر: ۴۱۰۰۰۸
۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
0
معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: قانون شکار و صید در حال بررسی در دولت است و مجلس اصلاحیه این قانون را بررسی خواهد کرد.

بررسی اصلاحیه قانون شکار و صید در مجلس دوازدهم

حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص لزوم شرکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخاب افراد آگاه و دغدغه‌مند در حوزه محیط زیست اظهار کرد: بیش از نیم قرن بود که ما در حوزه حیات وحش قانونگذاری نداشتیم، اما در طول نزدیک به دو سال گذشته تصمیم گرفتیم که قوانین موجود را مورد بازنگری جدی قرار دهیم.

وی افزود: در بازنگری‌های انجام شده اغلب موارد مطابق با شرایط روز بررسی و اصلاح شد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها تخریب زیستگاه، حق‌آبه حیات وحش و جبران خسارت‌های مرتبط با حیات وحش بوده است.

اکبری با تاکید بر اینکه در این قانون مشارکت‌های مردم نیز در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در این خصوص جلسات متعددی برگزار شد و تمامی این موارد چکش کاری شدند و اکنون این لایحه برای ارائه به مجلس در دست دولت قرار دارد و به نظر می‌رسد یکی از اولین قوانینی که مجلس آینده آن را بررسی خواهد کرد، اصلاحیه قانون شکار و صید خواهد بود.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: این قانون در بیش از ۵۰ ماده اصلاح و تنظیم شده است و برای تنوع زیستی و حیات وحش کشور بسیار سرنوشت ساز است.

اکبری ادامه داد: لازم است مردم توجه داشته باشند و افرادی را در روز رای‌گیری مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند که آگاهی و علم لازم را برای بررسی مسایل و مشکلات محیط زیست دارند و از این فرصت قانونی برای حفاظت از طبیعت کشور نهایت بهره را ببرند.

وی اضافه کرد: انتخاب افرادی که درک درستی از محیط زیست ندارند می‌تواند منجر به اتخاذ تصمیمات نادرست و آسیب‌زا در حوزه محیط زیست شود، زیرا انتخاب ما سرنوشت محیط زیست و تنوع زیستی کشور را رقم می‌زند.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: به جرات می‌توان گفت که مسائل و مشکلات محیط زیستی جزء پنج مساله اصلی کشور هستند و با توجه به اینکه تمامی مدیران و مجریان در تمامی حوزه‌ها تابع قوانینی هستند که در آن حوزه تدوین شده است، ما نیز برای بهبود شرایط در حوزه محیط زیست نیازمند بهبود کیفی قوانین در این حوزه هستیم.

اکبری تاکید کرد: از این حیث لازم است فارغ از تمامی دیدگاه‌های مطرح شده در مورد انتخابات، مردم کشورمان برای حفاظت از سرزمین و بهبود شرایط زیستی در انتخابات شرکت کنند و مولفه آگاهی و حساسیت در حوزه محیط زیست را از جمله شاخصه‌های اصلی انتخاب خود قرار دهند.

وی در پایان گفت: بستر توسعه در هر کشور محیط زیست و طبیعت آن کشور است و با توجه به اینکه مولفه‌های طبیعی کشور در آستانه‌ها قرار دارند، فرصتی برای غفلت وجود ندارد و اگر این دیدگاه وجود نداشته باشد، کار ما در آینده سخت‌تر خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: