April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۰۰۲۳
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
0
دانشمندان نمونه اولیه ای از یک ربات منحصر به فرد را برای تمیز کردن خانه طراحی کردند.

نمونه اولیه‌ای از یک ربات که تمام کار‌های خانه را انجام می‌دهد

در تلاش برای کاهش حجم کار‌های خانه، یک تلاش مشترک بین دانشمندان دانشگاه نیویورک و کارشناسان هوش مصنوعی در متا، رباتی را ایجاد کرده است که برای ساده کردن کار‌های نظافت طراحی شده است.

طبق گزارشی که فاکس نیوز منتشر کرده است، این دستیار خودکار که OK-Robot نام دارد، وعده تغییر روش‌های نظافت خانه را از مرتب کردن اتاق‌ها تا پر کردن ماشین ظرفشویی می‌دهد.

ربات "OK-Robot" شبیه به یک جاروبرقی هوشمند پیشرفته است و نه فقط می‌تواند خانه را جارو کند، بلکه در جمع آوری اقلام مختلف پراکنده در فضا‌های خانه و قرار دادن آن‌ها به طور مرتب در مکان‌های تعیین شده توانایی دارد.

/////نمونه اولیه‌ای از یک ربات که تمام کار‌های خانه را انجام می‌دهد

محققان با بهره گیری از فناوری پیشرفته، OK-Robot را به عملکرد‌های پیشرفته‌ای با هدف بهبود عملکرد آن در محیط‌های خانگی مجهز کرده اند.

مرحله آزمایش "OK-Robot" شامل استفاده از یک برنامه تخصصی در آیفون برای ترسیم دقیق چیدمان اتاق‌ها در قالب سه بعدی بود. این فرآیند نقشه برداری خلاقانه به ربات اجازه می‌دهد تا در فضا‌های خانه با دقتی شبیه انسان حرکت کند و اشیاء را از اسباب بازی‌های کودکان گرفته تا مبلمان تشخیص دهد.

هنگامی که ربات به این آگاهی مکانی مجهز شد، از بازوی مکانیکی خود برای مکان یابی، برداشتن و حرکت اقلام طبق دستورالعمل کاربر استفاده می‌کند.

آزمایش‌های اولیه نتایج امیدوارکننده‌ای را به همراه داشت، به گونه‌ای که لیرل پینتو، یکی از محققان دانشگاه نیویورک، نسبت به قابلیت‌های ربات ابراز خوش‌بینی کرد.

پینتو خاطرنشان کرد: با استفاده از دستورات زبان طبیعی، کاربران می‌توانند ربات را برای انجام وظایف خاص هدایت کنند، ویژگی که قابلیت استفاده از آن را بسیار افزایش می‌دهد.

هرچند OK-Robot در محیط‌های نسبتاً شلوغ کارایی قابل توجهی از خود نشان می‌دهد، اما در فضا‌های منظم و مرتب عملکرد بهتری دارد و در بیش از نیمی از موارد می‌تواند کار‌ها را به دقت انجام دهد.

/////نمونه اولیه‌ای از یک ربات که تمام کار‌های خانه را انجام می‌دهد

این ربات که با هوش مصنوعی (AI) پشتیبانی می‌شود، یک تغییر پارادایم در اتوماسیون خانگی را نشان می‌دهد که از چارچوب‌های هوش مصنوعی به راحتی در دسترس برای انجام وظایف پیچیده استفاده می‌کند.

با این حال، OK-Robot علی‌رغم عملکرد چشمگیرش، محدودیت‌هایی در تشخیص اشیاء ناآشنا نشان می‌دهد که منجر به توقف موقت کار می‌شود.

با نگاهی به آینده، توسعه‌دهندگان می‌خواهند پاسخ ربات به دستورات شفاهی را افزایش دهند، توسعه‌ای که تعاملات کاربر را ساده‌تر می‌کند.

علاوه بر این، "OK-Robot" نشان دهنده نقطه عطفی در توسعه فناوری کمک در خانه است، و ظهور آن نقش رو به گسترش ربات‌ها در خارج از محیط‌های صنعتی را تایید می‌کند.

منبع: ارم نیوز

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: