April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۰۰۳۷
۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹
0
سخنگوی قوه قضاییه گفت: پرونده مقدمتا در ناحیه رسیدگی به جرایم اقتصادی بود و بعد با نظر دادستان به ناحیه ۵ دادسرای عمومی و انقلاب تهران ارجاع شد. در ۲۹ بهمن ماه از طریق پلیس اینترپل، اعلان قرمز و جلب بین المللی مالک این شرکت، جلب ویژه صادر شده است و پلیس امنیت اقتصادی نیز به طور ویژه نهایت اهتمام را انجام می‌دهند تا این فرد بازگردانده شود.

پرونده کوروش کمپانی به اینترپل رفت

مسعود ستایشی با بیان اینکه پرونده کوروش کمپانی در مرحله انجام تحقیقات مقدماتی است، گفت: هزار و ۵۰۰ نفر شکایت خود را مطرح کرده‌اند. روند رسیدگی به این پرونده کثیرالشاکی طبق روال در حال انجام است. اقدامات زیادی از سوی دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌های ذی‌مدخل صورت گرفته است، اقداماتی که از سوی دستگاه قضا صورت گرفته از جمله بازگرداندن بخشی از اموال مردم بوده است. طبق اطلاعاتی که داریم بجز موارد مقدمه کار خیلی از اموال مردم بازگردانده شده و یکی از ویژگی‌هایی که چنین پرونده‌ها دارد و دستگاه قضایی باید خیلی دقیق و جدی ورود کند، اینکه اموال و دارایی این شرکت‌ها باید توقیف شود.

 

سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: اموال شرکت کوروش کمپانی در تهران و کیش و نقاط دیگر طبق قانون توقیف شده است. به محض دریافت اطلاعات تکمیلی اطلاع رسانی می‌شود. بنا شده در قبال رفع ابهام موضوعاتی که برخی افراد درباره این پرونده مطرح کردند، دیگر افراد و مسئولان ذی مدخل نیز اطلاع رسانی کنند.

 

اطلاعات منتشره از سوی گروه هکری جعلی و مخدوش است

سخنگوی قوه قضاییه در مورد ادعای هک صورت گرفته از پرونده‌های قضایی گفت: ادعای هک صورت گرفته در مورد پرونده‌ها و حریم خصوصی افراد به شدت و قاطعیت مورد تعقیب و بررسی همه جانبه و موشکافانه امنیتی و حفاظتی و فناورانه قوه قضاییه است.

 

وی در مورد این موضوع ادامه داد: در موعدی که اقتضای اطلاع رسانی دارد مطالب را با توجه به اینکه پیچیده است به سمع و نظر مردم خواهیم رسانید.

 

ستایشی گفت: ما نسبت به موضوع بسیار پیچیده‌ای که اعلام شده حساسیم و به راحتی از آن عبور نمی‌کنیم. در این ادعا نکات مهمی نهفته است از جمله آن مخدوش بودن، جعلی بودن و غیر واقعی بودن بسیاری از اطلاعات است. بسیاری از اطلاعاتی که داده شده خلاف واقع و مخدوش است. خلاف واقع بودن اطلاعات ارائه شده بار‌ها و بار‌ها از سوی قوه قضاییه صریحا اعلام شده است.

 

سخنگوی قوه قضاییه گفت: موضوع دیگر تاکید و شتابزدگی زائد الوصف منتشر کننده اطلاعات در ارائه اطلاعات مخدوش است و این ادعا زمانی منتشر شد که خبر مسرت بخش و پیروزی حقوقی، قضایی، اجرایی، و امنیتی و اقتصادی به کشور اعلام شده بود تا کام مردم را تلخ کنند.

 

وی گفت: این موارد از سوی گروه هکری با عجله و شتاب منتشر شد، به نظر می‌رسد کسانی که این سناریو را طراحی کردند، در صدد بودند با انتشار این ادعا‌ها فضای روانی و افکار عمومی را نسبت به خبر خوش موفقیتی که بعد از یک دهه در کشور در حوزه یکی از پرونده‌های مهم مفاسد اقتصادی، رخ داد را تحت تاثیر قرار دهند و نگذارند کام مردم شیرین بماند، اما موفق نبودند.

 

سخنگوی دستگاه قضا خاطرنشان کرد: تمام نگرانی مان در این زمینه تعرض به حریم خصوصی است. این حرکتی که صورت گرفته، اولین آثاری که دارد، ناظر بر مردم است. البته مردم خودشان پاسخی محکم و دندان شکن به این افراد در وقت مناسب می‌دهند ما نیز تکلیف قانونی خود در این موضوع را با استفاده از ظرفیت‌های امنیتی و خصوصا مرکز حفاظت اطلاعات و مرکز آمار قوه قضاییه انجام خواهیم داد.

 

ستایشی در پاسخ به سوالی در مورد شبکه بین المللی پانزی پایکو با وعده پرداخت سود مالی ۶۰ درصد گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده سابقه و پرونده‌ای و گزارشی به دست من نرسیده است.

 

وی گفت: به صاحبان سرمایه هشدار می‌دهیم که مراقبت کنند تا مورد سوءاستفاده قرار نگیرند، کسانی که با مانور‌های متقلبانه مبادرت به سوءاستفاده می‌کنند هم افراد و هم دستگاه‌های ذی مدخل را گرفتار می‌کنند.

 

ستایشی گفت: ما بر اساس گزارش مراجع ذی ربط و ضابطین ابهامات نسبت به این شرکت را بررسی کرده و در اسرع وقت رسیدگی می‌کنیم.

 

بیشتر بخوانید: بازگشت کوروش کمپانی؟!

 

وی گفت: دادستانی تهران و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران نسبت به موضوع ورود پیدا کرده و بررسی کرده و نتیجه بررسی‌ها را اعلام تا به سمع و نظر عزیزان برسانیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: