April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۰۲۱۳
۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
0
وزیر بهداشت گفت: پرداخت ۹۵ درصد از هزینه های بیماران بستری از طریق نظام ارجاع توسط دولت انجام می شود.

اختصاص ۱۸/۵ همت برای طرح سلامت خانواده/ تولید ۵۰ درصد از مواد اولیه دارویی در کشور

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در نشست خبری اولین همایش بین المللی سلامت خانواده گفت: سلامت پیشگیری محور از حمله موضوعات مهم در دنیا است. در پویش ملی سلامت حدود ۴۶ میلیون نفر مشارکت داشته اند.

وی افزود: خود مراقبتی و نظام پیشگیری از مسائل مهم در حهان محسوب می‌شود. کم تحرکی و تغذیه ناسالم باعث بروز بیماری‌های غیر واگیر می‌شود.

وزیر بهداشت بیان کرد: با اصلاح سلامت خانواده، سلامت جامعه ارتقا پیدا می‌کند و در این خصوص طرح ابتکاری سلامت خانواده از سال جاری شروع شده است در این طرح هر فرد با کد ملی یک مراقب سلامت خواهد داشت.

عین اللهی تاکید کرد: طرح سلامت خانواده در ۱۹۵ شهرستان اجرا می‌شود و این طرح مورد استقبال سازمان‌های جهانی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: بیماران در صورت نیاز به پزشک خانواده ارجاع داده می‌شود و بیماران بستری از طریق نظام ارحاع تا ۹۵ درصد هزینه هایش تحت پوشش بیمه قرار گرفته و توسط دولت پرداخت می‌شود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در طرح سلامت خانواده بهداشت و پیشگیری هدف اصلی است. الان تمام رشته‌های موجود در دنیا در دانشگاه‌های علوم پزشکی تدریس می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون ۲۷۰ هزار دانشجو،۲۲ هزار عضو هیات علمی، ۸۵۰ مرکز تحقیقاتی، ۱۰۰۰ بیمارستان در نظام سلامت فعالیت می‌کنند. برای سال آینده ۱۸/۵ هزار میلیارد تومان توسط مجلس برای طرح سلامت خانواده در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اکنون هفت هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مشغول به تحصیل هستند و در سال گذشته حدود یک و نیم میلیون گردشگر سلامت به ایران سفر کرده اند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: الان ۵۰ درصد از مواد اولیه دارویی، ۴۰ درصد از تجهیزات پزشکی و ۹۹ درصد داروی مورد نیاز ایران در داخل تولید می‌شود.

وی گفت: حضور با شکوه مردم در انتخابات با وجود کارشکنی‌های زیاد دشمنان پررنگ بود. سلامت یکی از مولفه‌های مهم در جوامع محسوب می‌سود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: