کد خبر: ۴۱۰۲۵۶
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
0
مدیرعامل آبفای تهران گفت: روز گذشته مصرف آب در تهران به مرز ۳ میلیون متر مکعب رسید که نسبت به سال گذشته ۲۰۰ هزار لیتر بیشتر است

مصرف آب در تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته شکسته شد

محسن اردکانی مدیرعامل آبفای تهران گفت: با وجود بارش‌های هفته اخیر همچنان وضعیت سد‌های ۵گانه تهران نامناسب است و باید مردم صرفه جویی کنند.

به گفته وی در حال حاضر وضعیت ۵گانه سد‌های تهران کمی نسبت به سال گذشته که حدود ۲۴ درصد بوده رشد داشته به طوری که اگر میزان حجم سد‌های ۵گانه تهران یک ملیارد لیتر باشد با افزایش بارش‌های اخیر میزان آن به یک میلیارد و۲۴ میلیون متر مکعب رسیده که چندان رشدی نیافته و وضعیت خوبی ندارند.

مدیرعامل آبفای تهران بیان کرد: روز گذشته مصرف آب در تهران به مرز ۳ میلیون متر مکعب رسید که نسبت به سال گذشته ۲۰۰ هزار لیتر بیشتر است.

او اظهار کرد: روز‌های سختی را تهرانی در پیش دارند و همواره به مردم توصیه می‌کنیم که در مصرف آب صرفه جویی کنند.

اردکانی بیان کرد: در حال حاضر سرانه مصرف آب در تهران ۲۵۰ لیتر در شبانه روز برای هر نفر است در حالی که الگوی مصرف آب برای هر خانواده متر مکعب است که معادل ۱۳۰ لیتر در هر نفر است.

مدیرعامل آبفای تهران با بیان اینکه تقریبا میزان مصرف آب برای هر نفر در تهران دو برابر الگو است گفت: توصیه ما کم مصرف کردن نیست بلکه بهینه مصرف کردن نیست و باید همه مردم در این بخش مشارکت داشته باشند چراکه ما در یک اقلیم خشک هستیم و ۴ سال بارندگی نداشته ایم.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ متر مکعب مصرف الگو برای هر خانواده است گفت: طبق آمار‌ها ۱۸ درصد از خانواده‌ها در تهران تا ۱۲ متر مکعب که الگوی مصرف است رعایت می‌کنند و ۶۸ درصد تا ۲۴ متر مکعب که دو برابر الگو است مصرف آب دارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: