April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۰۳۰۹
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
0
بازار گوشی تلفن‌همراه بعد از چند ماه ثبات با افزایش قیمت‌ها مواجه  شده است و فروشندگان میزان این افزایش را 5 تا 10 درصد عنوان می‌کنند.

قیمت‌ گوشی تلفن‌همراه افزایش یافت / رواج اجناس تقلبی در بازار موبایل

بررسی‌ها نشان می‌دهد محصولات شرکت اپل بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند و این درحالی است که بعضی مدل‌های گوشی این برند در بازار کمیاب شده است.

 

یکی از فروشندگان و واردکنندگان گوشی درباره وضعیت بازار تلفن‌همراه به پول‌نیوز گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام عید میزان خرید مردم بیشتر شده است و این موضوع کمی باعث افزایش تقاضا می‌شود و به همین دلیل شاهد افزایش قیمت‌ها در بازار هستیم.

 

محمدهاشم آقاجانی افزود: از طرفی افزایش قیمت دلار نیز روی قیمت‌ها تاثیرگذار بوده است و نگرانی از بالا رفتن دوباره نرخ ارز در سال جدید باعث کشاندن مردم به بازار شده است.

 

وی ادامه داد: بازار تلفن همراه به جهت اینکه تقریبا همه کالاهای آن وارداتی است وابستگی زیادی به نرخ ارز دارد و به همین دلیل نوسانات بازار ارز به ویژه دلار به سرعت روی محصولات اثر گذار است.

 

این واردکننده محصولات تلفن همراه در پاسخ به این سوال که آیا با کمبود محصولات در بازار مواجه هستیم؟ گفت: خیر چنین اتفاقی رخ نداده؛ اما زمانی که فروشندگان احتمال افزایش قیمت را می‌دهند بعضی مدل‌ها را از ویترین خود جمع می‌کنند تا بعد بتوانند گران‌تر بفروشند و این اتفاق بیشتر در مورد مدل‌های مختلف آیفون به چشم می‌خورد.

 

آقاجانی ادامه داد: مردم با توجه به قیمت‌های بالای انواع گوشی در بازار ترجیح می‌دهند گوشی‌ها و لوازم دیجیتال قدیمی خود را تعمیر کنند و علاقه‌ای به خرید تجهیزات نو نسبت به سال‌های قبل ندارند و این موضوع باعث شده که بازار به طور کلی در حالت رکود باشد و فروشندگان و دستندرکاران این بازار وضعیت چندان مناسبی ندارند و به همین دلیل بسیاری از فعالان بازار به فکر تغییر شغل هستند.

 

وی با اشاره به افزایش محصولات تقلبی در بازار گفت: این روزها مردم باید از فروشگاه‌های معتبر مایحتاج خود را خریداری کنند چون طی چند ماه اخیر بسیاری از سودجویان اجناسی را با قیمت کم روانه بازار می‌کنند که تقلبی هستند و با برندهای معتبر به دست مشتریان از همه جا بی‌خبر می‌رسد که کیفیت ساخت بسیار پایینی دارند و بعد از مدت کوتاهی از کار می‌افتند.

 

بیشتر بخوانید: طرح رجیستری چقدر موفق بود؟

 

آقاجانی افزود: این محصولات هیج گارانتی ندارند و بعد از اینکه از کار می‌افتند نه می‌شود تعمیرشان کرد و نه لوازم آن را در بازار پیدا کرد. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: