April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
نماینده گنبد در مجلس از آمادگی ۱۲ سرمایه گذار خارجی خبرداد
کد خبر: ۴۱۰۴۲۰
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
نماینده گنبد در مجلس شورای اسلامی از اشتیاق سرمایه گذاران خارجی برای حضور در منطقه آزاد اینچه برون خبرداد و گفت: تاکنون شرکت‌هایی از آلمان، ترکیه و عمان برای سرمایه‌گذاری در این منطقه اعلام آمادگی کردند و مذاکرات بیشتری در جریان است.

هجوم سرمایه گذاران به منطقه آزاد اینچه برون

امانقلیچ شادمهر از مذاکرات بسیاری از شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اینچه برون خبر داد و گفت: منطقه آزاد اینچه برون بکر و دست نخورده باقی مانده و با توجه به ظرفیتی که مناطق آزاد در زمینه‌های گوناگون دارد، افرادی که از هوش اقتصادی و آینده نگری برخوردار هستند، به سوی اینچه برون آمده اند.

وی با اعلام اینکه شرکت‌هایی از عمان، ترکیه، آلمان و آسیای میانه برای سرمایه‌گذاری به منطقه آزاد اینچ برون آمده‌اند گفت: این شرکت‌ها در حال مذاکره با مدیریت منطقه آزاد اینچه برون هستند و چشم انداز روشنی از این مذاکرات ترسیم می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مذاکرات بی نتیجه نبوده و از مرحله حرف عبور کرده است گفت: اکنون ۱۲ سرمایه‌گذار خارجی از کشور‌های مختلف برای فعالیت‌های اقتصادی در منطقه آزاد اینچه برون اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی از ظرفیت‌های بالای منطقه آزاد اینچه برون خبر داد و گفت: در اینچه برون از گردشگری تا تولید در بخش‌های صنعتی و کشاورزی ظرفیت و کارایی وجود دارد، فقط باید اطلاع رسانی و رایزنی مناسبی صورت بگیرد تا بتوان سرمایه گذاران بیشتری را به این منطقه جذب کرد.

شادمهر با تاکید بر اینکه شکوفا کردن منطقه آزاد اینچه برون به توانمندی‌های مدیریت منطقه آزاد بستگی دارد گفت: هرچقدر که مدیریت منطقه آزاد بتواند درست عمل کند، به همان میزان سرمایه گذار به منطقه جذب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت در تمامی عرصه‌ها باید مورد ارزیابی دقیق و مستمر قرار گیرد گفت: مناطق آزاد از معافیت‌های بسیاری برخوردار است که می‌تواند بهترین جذابیت را برای سرمایه گذاران ایجاد کند.

نماینده گنبد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مناطق آزاد از استقلال قابل توجهی در تصمیم گیری برخوردار هستند گفت: مهمترین دلیلی که باعث فرار سرمایه گذاران شده، بروکراسی اداری است. خوشبختانه مناطق ازاد در تصمیم گیری از استقلال قابل توجهی برخوردار هستند و به سرعت می‌توانند شرایط را برای فعالیت سرمایه گذران تسهیل کنند.

وی از بروکراسی اداری در تمامی عرصه‌ها از جمله مناطق آزاد بشدت انتقاد کرد و گفت: صدور مجوز برای فعالیت یک بنگاه اقتصادی ماه‌ها طول می‌کشد و همین امر باعث شده سرمایه گذاران به سوی دلالی، واسطه گری و آن دسته از فعالیت‌های اقتصادی بروند که چالش کمتری دارد.

 

بیشتر بخوانید:

حرکت منطقه آزاد اینچه برون بر ریل تولید و اشتغالزایی



شادمهر با تاکید بر اینکه تنها نگرانی ما این است که سرمایه‌گذاران خارجی به دلیل بروکراسی وحشتناک اداری، سرمایه‌هایشان را بردارند و بروند گفت: تاکنون به سراغ سرمایه گذاران نرفته ایم، بلکه خودشان ظرفیت منطقه آزاد اینچه برون را بررسی و برای سرمایه گذاری ابراز تمایل کرده اند، اما باید مراقب باشیم که اگر با این سرمایه گذاران خارجی بدرستی عمل نکنیم، نه تنها خودشان می‌روند، بلکه سفیر اعلام ناکارآمدی و کارشکنی ایران در جهان می‌شوند.

وی با اعلام اینکه استانداری گلستان به عنوان عالی‌ترین مقام استان، باید تمام موانع را برطرف کند گفت: علاوه بر مدیریت منطقه آزاد اینچه برون، دستگاه‌های دیگری نیز مسوول هستند و باید شرایط را تسهیل کنند، بنابر این باید ببینیم مدیران در منطقه آزاد و سرزمین مادری تا چه اندازه می‌توانند در امر جذب سرمایه تسهیل کنند.

وی با تاکید بر اینکه تنها خواست سرمایه‌گذار خارجی برای آمدن به ایران شرایط مناسب و رفع موانع است گفت باید پنجره واحد ایجاد شود تا سرمایه‌گذار بتواند با خیال راحت در ایران اقدامات اجرایی را انجام دهد و درگیر کاغذ بازی اداری نشود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: