April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۰۵۴۰
۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
0
شهردار منطقه۱۵ تهران گفت: تا به امروز ۱۵۰۰ پروانه ساخت در منطقه ۱۵ صادر شده که بخشی از آن در بافت فرسوده است.

پروژه آزادراه شهید شوشتری به کجا رسید؟

محمد شیری شهردار منطقه ۱۵ تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: محدوده منطقه پانزده تهران حدود ۳ هزار هکتار است و از این میزان حدود ۲۹۵ هکتار در بافت فرسوده قرار دارد که براساس اسناد بالادستی مقرر بود که سالی سه درصد از بافت فرسوده نوسازی شود که متأسفانه در بیست سال اخیر این برنامه محقق نشده است، اما امسال شاهد این هستیم که در منطقه ۱۵، نوسازی سه درصد بافت فرسوده درحال تحقق است.

وی گفت: تا به امروز ۱۵۰۰ پروانه ساخت در منطقه ۱۵ صادر شده که بخشی از آن در بافت فرسوده است و در میان ۲۲ منطقه تهران منطقه اول از لحاظ تعداد صدور پروانه ساخت هستیم که این نشان دهنده روند نوسازی در منطقه ۱۵ است.

شیری در خصوص تسهیلات ساخت در بافت فرسوده گفت: در بافت فرسوده تقریباً مبلغی دریافت نمی‌کنند و اگر کسی بخواهد در بافت فرسوده پروانه دریافت کند پنجاه درصد تخفیف دارد و اگر بخواهد دو پلاک را با هم تجمیع هشتاد درصد تخفیف می‌شود و اگر سه پلاک و بیشتر از صد و پنجاه متر باشد ۱۰۰ درصد تخفیف دریافت می‌کند که این موضوع سازندکان را تشویق میکند.

شهردار منطقه ۱۵ تهران در خصوص آخرین وضعیت پروژه آزادراه شهید شوشتری گفت: در پروژه آزادراه شهید شوشتری تملک‌هایی که وظیفه شهرداری منطقه بود انجام و رفع معارضین صورت گرفت و امیدواریم در نیمه ابتدایی سال آینده به اتمام برسد.

وی در خصوص خط ۸ مترو گفت: خط هشت مترو یکی از چهار خط جدیدی است که برای شهر تهران پیش‌بینی و طراحی شده است که حدود چهل کیلومتر طول دارد و ۳۴ ایستگاه فعلا برای آن پیش‌بینی شده است.

شیری اظهار کرد: در سال‌های گذشته بحث مطالعات امکان سنجی این خط به طور کامل انجام شد و در منطقه ۱۵ در مسیری که عبور می‌کند و در تمامی ایستگاه‌ها موضوع تملک دائم وتملک غیر دائم پیش‌بینی شده است.

شهردار منطقه ۱۵ تهران گفت: در طی یکسال اخیر تلاش شدن که تمام امکانات و زمینه‌های که مترو نیاز دارد در اختیارشان گذاشته شود و باعث شد که در واقع ایستگاه‌هایی که از منطقه ۱۵ عبور می‌کند جهت تجهیز کارگاه در اختیار مترو قرار گرفته است.

وی گفت: از حدود ۳۴ ایستگاه پیش بینی شده برای خط ۸ مترو پنج ایستگاه در منطقه ۱۵ قرار دارد گفت: این منطقه در مطالعات خطوط جدید مترو به صورت ویژه دیده شده و به غیر از خط ۸، خط ۹ متروی تهران هم از منطقه ۱۶ عبور خواهد کرد و محلات مشیریه، بلوار و اتوبان بسیج را پوشش خواهد داد.

شیری اظهار کرد: پیش‌بینی در خط ۸ مترو این است که سالیانه ۳۰۰ میلیون مسافر را جابه‌جا خواهد کرد که به طور میانگین روزی یک میلیون مسافر را به خود خواهد دید.

گفتنی است، کلنگ آغاز ساخت خط ۸ مترو در روز پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۷ با حضور شهردار تهران زده شد که در این مراسم شهردار تهران هزینه ساخت این خط را ۸۰ همت عنوان کرد و مدیر عامل مترو گفت: فاز نخست خط ۸ تا ۴ سال آینده وارد شبکه مترو خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: