کد خبر: ۴۱۰۶۳۹
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
0
مدیر اکتشاف ایمیدرو اعلام کرد: حجم عملیات حفاری اکتشافی ایمیدرو طی ۱۰ ماهه ۱۴۰۲، به بیش از ۴۶۰ هزار متر رسید.

افزایش حفاری اکتشافی ایمیدرو به بیش از ۴۶۰ هزار متر

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، احمد فتاحی مجلج با بیان این مطلب گفت: ایمیدرو با هدف توسعه ذخایر اکتشافی، افزایش حفاری‌های اکتشافی را در برنامه خود قرار داده و از این رو، شرکت‌های تحت پوشش ایمیدرو حجم حفاری‌های اکتشافی را از ابتدای فروردین تا پایان دی، به ۴۶۷ هزار متر حفاری رساندند.

وی ادامه داد: میزان عملیات حفاری ایمیدرو در سال ۱۴۰۰، حدود ۱۷۰ هزار متر و در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۰۰ هزار متر بود. پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۲، حجم عملیات حفاری اکتشافی به حدود ۵۰۰ هزار متر برسد.

افزایش بیش از ۳ برابری هزینه‌کرد عملیات اکتشافی
مدیر اکتشاف ایمیدرو با اشاره به افزایش بیش از ۳ برابری هزینه‌کرد عملیات اکتشافی این سازمان، اظهار داشت: ایمیدرو طی امسال، هزینه‌کرد عملیات اکتشافی را به حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال رساند. این رقم در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال بود.
وی ادامه داد: ایمیدرو برای حوزه اکتشاف، از نظر تامین اعتبار هیچ محدودیتی ندارد و شرکت‌های اکتشافی در صورت داشتن توانایی افرایش حجم عملیات حفاری اکتشافی، مورد حمایت این سازمان قرار می‌گیرند.

تکمیل مطالعات اکتشافی اولیه ۱۰ پهنه
فتاحی مجلج با بیان اینکه مطالعات اکتشافی مراحل شناسایی و پی جویی در ۱۰ پهنه اکتشافی واگذار شده به ایمیدرو (به مساحت ۳۶ هزار و ۷۳۹ کیلومتر مربع) تکمیل شده است، گفت: افزون بر این، تا پایان ۱۴۰۲، نسبت به معرفی محدوده‌های امیدبخش و آزادسازی یک پهنه اکتشافی سیلیس واگذار شده به ایمیدرو در نیمه دوم امسال، (به مساحت ۳۳۶۸ کیلومتر مربع) اقدام خواهد شد.
وی افزود: مجموع پهنه‌های جاری، زیرپهنه ها، درخواست پروانه، پروانه اکتشاف و گواهی کشف ایمیدرو، ۳۴ هزار و ۹۱۴ کیلومتر مربع بوده و اکنون ۱۳۶ پروانه اکتشاف و ۷ گواهی کشف در اختیار ایمیدرو است.
مدیر اکتشاف ایمیدرو خاطرنشان کرد: طی ۱۰ ماهه امسال، ۶۱ پروانه اکتشافی به نام ایمیدرو دریافت شده و ۲۰ پروانه اکتشافی نیز تعیین تکلیف شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: