April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۰۶۷۵
۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
0
یک کارگردان تئاتر گفت: مسجد متعلق به جوانان است و باید آن‌ها را جذب مساجد کرد تا کار‌های بزرگ انجام دهند.تئاتر گفت: مسجد متعلق به جوانان است و باید آن‌ها را جذب مساجد کرد تا کار‌های بزرگ انجام دهند.

جوانان می‌توانند در مسجد کار‌های بزرگ انجام دهند

کاظم شیبانی نویسنده و کارگردان نمایش «خالصانه‌ترین فریاد» گفت: حدود ۱۵ سال است که در عرصه نمایش فعالیت دارم و در اجرا‌های جشنواره به مخاطبان اعلام می‌کردم که از اینکه عضو کوچکی از یک کار فرهنگی و سازنده هستم بسیار خوشحالم.

وی در رابطه با جشنواره ملی تئاتر شبستان نیز عنوان کرد: کار‌های هنری در مسجد و در فضای مسجد باعث جذب عموم مردم به مسجد می‌شود. برگزاری جشنواره تئاتر شبستان حرکت و نگاه بسیار خوبی است و خدا را شاکرم که عضوی کوچک از این خانواده بودم.

نویسنده و کارگردان نمایش «خالصانه‌ترین فریاد» گفت: محور نمایش ما بر روی حسین زمان بود که آیا واقعاً آن حسین که از او سُخن می‌گوییم همان حُسین است و نشان می‌دهیم که حسین زمان دغدغه‌مند همه مردم جهان است حتی کسانی که اعتقادی به او ندارد و او را قبول ندارند. با توجه به اتفاقات اخیر کشورمان نگاهی به پیوند زدن دو پرچم داشتیم که گره زدن پرچم امام حسین (ع) و پرچم کشورمان است.

شیبانی همچنین بیان کرد: بازخورد نمایش میان تماشاچیان خیلی خوب بود، همراهی مردم یا نمایش در طول اجرا مشهود بود، گاهی برخی از دیالوگ‌ها توسط مردم همراه بازیگران تکرار می‌شد و یا با تشویق‌های کلامی و گفتن احسنت واکنش نشان می‌دادند که بسیار خوب بود.

وی در مورد اجرای نمایش در مسجد گفت: هر کاری را می‌توان با فرهنگسازی در مسجد اجرا کرد و این نگاه گرم و صمیمی مسئولین را می‌طلبد بالاخص مسئولین حوزه فرهنگی فرهنگی و هنری که در منطقه ما که عملکرد ضعیفی دارند و امیدوارم این جشنواره زمینه انجام فعالیت‌های جدی فرهنگی و هنری در منطقه و شهر ما شود تا دغدغه‌مندی فرهنگی را جدی بگیرند.

نویسنده و کارگردان نمایش «خالصانه‌ترین فریاد» عنوان کرد: شروع هر کار خولی مشکلاتی دارد، زیرا نگاه‌ها متفاوت است به ویژه در حوزه مسائل مذهبی عقاید خشک وجود دارد که باید از بین برود. این عقاید ممکن است آزاردهنده باشد و نسل جدید را از مسجد دور کند.

شیبانی مسجد را متعلق به نسل جوان می‌داند و معتقد است: اگر نسل جوان امروزی در مسجد باشد می‌تواند کار‌های بزرگ و شگفتی انجام دهد و امیدوارم نگاه‌ها به جشنواره تئاتر شبستان طوری باشد که جوانان دل زده نشوند و بلکه جذب مساجد شوند نه آنکه دفع شوند. امیدوارم با گرفتن نتیجه از داوران این جشنواره و به یاری خدا در دوره بعدی نیز بتوانیم اثر ارائه دهیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: