April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۰۶۸۳
۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵
0
وزیر ارتباطات گفت: تعداد پوشش ایجاد شده در پروژه فیبرنوری اکنون به عدد هفت میلیون خانوار رسیده است که این عدد تا پایان سال نیز افزایش خواهد داشت.

وزیر ارتباطات: پوشش پروژه فیبرنوری به هفت میلیون خانوار رسید

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره آخرین وضعیت پروژه فیبر نوری توضیح داد: هدف‌گذاری ما برای پروژه فیبر نوری این بود که امسال حدود ۳۵ درصد پوشش برای کل کشور ایجاد شود.

وی ادامه داد: تعداد پوشش ایجاد شده اکنون به عدد ۷ میلیون خانوار رسیده که این عدد تا پایان سال نیز افزایش خواهد داشت و تا چند روز آینده در مراسمی ایجاد پوشش برای ۷ میلیون خانوار را اعلام خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات افزود: امیدواریم تا سال آینده این عدد حداقل دو برابر شود. اپراتور‌ها مشخص شده‌اند، شهر‌ها تفکیک شده‌اند، بیش از ۵۰۰ شهر از ۱۴۰۰ شهر مجوز‌های لازم و توافق‌ها را از شهرداری دریافت کرده‌اند که این مسئله کار را سرعت می‌دهد.

وی تاکید کرد: در قانون برنامه و بودجه، بندی آمده که به واسطه آن شهرداری‌ها و نهاد‌های مربوطه باید برای پروژه فیبرنوری با وزارت ارتباطات همکاری داشته باشند. امیدواریم سال آینده سال درخشانی برای پروژه فیبرنوری باشد و ما بتوانیم حداقل ۶۰ تا ۷۰ درصد کشور را تحت پوشش قرار بدهیم.

زارع‌پور گفت: با فراهم شدن این خدمت می‌توان سرعت اینترنت را تا حد بالایی افزایش داد. اکنون مشترکینی که از این سرویس استفاده می‌کنند سرعت‌های تا هزار مگابیت‌برثانیه را نیز تجربه کرده‌اند.

وزیر ارتباطات درباره پروژه فیبرنوری همچنین توضیح داد: فضا فضای رقابتی است و ما با این دید که بخواهیم رقابتی ایجاد کنیم و انحصاری وجود نداشته باشد، شرکت‌های مختلف سرویس ارائه می‌دهند و شرکت‌هایی هستند که سرعت‌های تا ۱۰۰۰ را ارائه می‌دهند و در مقابل شرکت‌هایی هم هستند که سرعت‌های کمتری ارائه می‌دهند، اما آنچه که ما از آن‌ها مطالبه کرده ایم که در میان مدت باید به آن برسند، این است که به سرعت یک گیگابیت بر ثانیه هم به کاربران خود ارائه دهند.

زارع پور تصریح کرد: ما در پروژه فیبرنوری دوکاری را انجام داده ایم و قدم اول فیبر تا نزدیک خانه است که ما اسم آن را پوشش گذاشته ایم و طبق استاندارد‌ها فعلی تا ۳۰۰ متری درحال به روزرسانی هستیم و درتلاشیم سال آینده ۱۰۰ متری شود. در قدم بعدی کسی درخواست دهد اپراتور مکلف است ظرف یک ماه سرویس را ارائه دهد و در سایت موردنظر آن نقطه سبز می‌شود. هموطنان عزیز باید درخواست دهند که این امکان برای شان فراهم شود.

منبع: سیتنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: