April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۰۷۰۵
۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
0
اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از ساختمان بلدیه بازدید کردند.

بلدیه تا مهرماه افتتاح می‌شود

نرگس معدنی‌پور، زهرا شمس احسان، سید احمد علوی و علیرضا نادعلی اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، صبح امروز- دوشنبه ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲- با حضور در محل اجرای پروژه ساختمان بلدیه از روند عملیات عمرانی در این طرح بازدید کردند.

بلدیه تا مهرماه افتتاح می‌شود

هادی حق‌بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در جریان این بازدید با بیان اینکه فاز اول اجرای تاسیسات این ساختمان به پایان رسیده است، گفت: آسانسور‌ها و هواساز‌ها و چیلر‌ها کاملاً خریداری شده است. البته که این پروژه نیاز به حمایت ویژه دارد، اما در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: ما حمایت شدیم که توانستیم تا این مرحله پیش برویم، اما این حمایت‌ها باید تداوم داشته باشد. مشکلی از بابت همکاری شورا وجود ندارد و مسئله تامین مالی است که باید انجام شود. به هرشکل پیمانکار تغییر یافته و بخش عمده‌ای از خرید تجهیزات نیز انجام شده است.

حق‌بین با بیان اینکه تا دو ماه آینده بخش قابل توجهی از اجرای کف کاذب به پایان می‌رسد، اظهار کرد: اجرای رمپ نیز پایان فروردین ماه سال آینده انجام خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: این پروژه دست‌خوش تغییرات زیادی در سال‌های اخیر شد. از سال ۹۶ خاکبرداری آغاز شده و یک سال این پروژه معطل جابجایی پیمانکار بود. خوشبختانه امروز مشاور و باقی ارکان پروژه پای کار هستند. تخصصی‌ترین پیمانکار در بخش ابنیه به کار گرفته شده و از مهرماه کار خود را آغاز کرده است.

حق‌بین با اعلام اینکه اگر روند اجرا به همین سرعت پیش برود تا مهرماه سال آینده افتتاح خواهد شد، گفت: این طرح سه پیمانکار دارد که شامل پیمانکار کلی، آسانسور و سالن است. پیش‌پرداخت‌ها صورت گرفته و تجهیزات نیز خریداری شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به اجرای کف کاذب در یکی از طبقات این ساختمان، خاطرنشان کرد: قرارداد منعقد شده و توافقات برای تامین سرامیک صورت گرفته است.

وی از اتمام اجرای تراس‌ها و نورپردازی‌ها خبر داد و افزود: در سال‌های قبل اراده کافی و اعتبار مورنیاز وجود نداشت، اما امروز ما اراده خود را بر اتمام طرح به کار گرفته‌ایم.

معماری ایرانی- اسلامی در احیای بلدیه مورد توجه قرار گرفته است

نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با بیان اینکه این ساختمان، خانه شهر و نماد شهرداری و مدیریت شهری پایتخت است، تاکید کرد: این نماد بسیار اهمیت دارد و باید مورد توجه قرار بگیرد و نماد شهر تهران باشد.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی‌های درستی در این پروژه انجام شده و معماری ایرانی- اسلامی مورد توجه قرار گرفته و کارکرد‌ها نیز مدنظر بوده است. ماهیت پروژه فرهنگی و اجتماعی است و حضور ما برای حمایت از این طرح جهت اتمام آن در سال آینده است.

معدنی‌پور ادامه داد: تلاش ما بر این بود در بودجه سال آینده، اعتبار برخی پروژه‌ها کاهش پیدا نکند و یکی از این پروژه‌ها خانه شهر بود. اهتمام جدی در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی برای حمایت از این طرح وجود دارد. نگاه بنده این است که طرحی که سال‌ها روی آن فکر شده، به بهره‌برداری برسد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی گفت: این پروژه باید بسیار زودتر از این بهره‌برداری می‌شد، اما متاسفانه صورت نگرفت و باید حمایت کنیم تا این ساختمان برای خدمات‌رسانی به شهروندان افتتاح شود.

ضرورت ایجاد پلازا و گذرراسته در اطراف بلدیه

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران نیز با تاکید بر اینکه باید اعتبارات این طرح تامین شود تا بتوانیم در سال آینده آن را به بهره‌برداری برسانیم، گفت: آنچه اهمیت دارد تامین اعتبار پروژه است که باید توسط معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران تامین شود.

وی با بیان اینکه ما سیتی‌هال به مفهومی که باید وجود داشته باشد، نداریم، اظهار کرد: پلازا و گذرراسته باید در طراحی‌ها در اطراف این ساختمان مورد توجه قرار بگیرد.

از آشنایی مردم با تاریخ بلدیه تا به نمایش گذاشتن آینده تهران در بلدیه

عبدالمطهر محمدخانی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران نیز خاطرنشان کرد: قطعاً ادامه روند عملیات عمرانی این پروژه نیازمند حمایت شورا در پیش‌بینی اعتبارات است.

وی افزود: این پروژه یکی از طرح‌های تقریباً تعطیل در ابتدای دوره ششم مدیریت شهری بود. در ابتدا پیشنهاد بر این بود که این ساختمان یا شهرداری منطقه و یا یک ساختمان فرهنگی و هنری ذیل معاونت اجتماعی و فرهنگی باشد. یکی از ایده‌ها نیز احیای ساختمان بلدیه بود.

محمدخانی با تاکید بر مدیریت مردم‌محور در شهرداری تهران، گفت: باید از مسیر ارتباطات این مدیریت را محقق کرد و تمام اعتبارات باید در مسیر ارتباطات هزینه شود. نظر ما این است که باید در این مجموعه با تمام اقشار جامعه ارتباط برقرار کرد.

وی با بیان اینکه از ساخت موزه برای آشنایی مردم با تاریخ بلدیه تا به نمایش گذاشتن آینده تهران در این ساختمان پیش‌بینی شده است، یادآور شد: با توجه ویژه معاونت فنی و عمرانی، ایرادات رفع شد و تزریق اعتبارات نیز در یک مقطع صورت گرفت که باید تداوم داشته باشد.

سخنگوی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه بخش عمده‌ای از ساختمان بلدیه به موزه با تعریف جدید اختصاص دارد، اظهار کرد: نگاه ما به موزه به عنوان رسانه است؛ موزه در دنیا تبدیل به یک مکان‌رسانه شده و پیام‌ها به مخاطبان در همین فضا منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: در جلسات دیدار میهمانان بین‌المللی با شهردار تهران از این ساختمان استفاده خواهد شد و در جریان بازدیدها، اطلاعات از گذشته و برنامه‌ریزی‌ها برای آینده پایتخت ارائه خواهد شد.

لزوم توجه به عدم تبدیل بلدیه به فضای مدرن

سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورا با بیان اینکه یکی از ایرادات در پایتخت این است که عملیات عمرانی آن از آموزش پیشی گرفته است، تاکید کرد: ساخت یک ساختمان بدون پارکینگ جلوتر از فرهنگ عمومی شهر است.

وی با تاکید بر اینکه این ساختمان در اختیار بلدیه است، یادآور شد: تا زمانی که فرهنگ شهروندی به این نقطه که ساختمان بدون پارکینگ ساخته نشود، برسد، کار سختی پیش داریم.

علوی با بیان اینکه نمای ساختمان بلدیه از معماری ایرانی بهره گرفته است، تصریح کرد: نگرانی ما این است که فضای داخلی تبدیل به یک فضای مدرن همچون باغ موزه دفاع مقدس و یا باغ کتاب نشود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: