April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
بازدید گسترده با رویکرد شفاف سازی نشان می‌دهد
کد خبر: ۴۱۰۷۳۰
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
بازدید گسترده با رویکرد شفاف سازی نشان می‌دهد سرمایه گذاران در تور جذابیت‌های گهرزمین قرار گرفته اند.

سرمایه گذاران در تور جذابیت‌های گهرزمین

خبر کوتاه، اما گویا بود «جمعی از مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت‌ها و صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه از قسمت‌های مختلف این شرکت بازدید و با مدیرعامل گهرزمین دیدار کردند» خبری که نشان می‌دهد مدیران گهرزمین اهداف بلندی در سر دارند و باید منتظر روز‌های طلایی در گهر زمین باشیم.

سرمایه ترسو است

اقتصاد یک علم است که در نتیجه بررسی‌های دقیق به وسیله صاحب نظران و کارشناسان خبره طی سال‌های متمادی تهیه و تنظیم شده است. اینکه سرمایه گذاران بیشتر به کدام کشور‌ها می‌روند و در چه قسمت‌هایی سرمایه گذاری می‌کنند و این سرمایه گذاری به چه نتایجی منجر شده، بیانگر این واقعیت است که هر کشوری برای جذب سرمایه گذار، ابتدا باید شرایط را مطابق میل سرمایه گذاران آماده کند. جمله سرمایه ترسو است، یک واقعیت انکار ناپذیر است. بی ثباتی و آشفته بازار‌های اقتصادی هرگز محل و فرصتی برای سرمایه گذاران نبوده و نتوانسته به جذب سرمایه منجر شود.

ضرورت امنیت 

تاکنون تجربه نشده که یک کشور جنگ زده یا تروریست، بتواند به درآمد‌های نجومی دست یابد و رونق اقتصادی در آن‌ها رقم بخورد. کشور‌های ناامن مرکزی برای فعالیت‌های عده‌ای خاص است که با رویکرد‌های تروریستی فعالیت می‌کنند و برای مدتی خاص می‌توانند ادامه مسیر دهند، اما این مسیر ادامه دار نیست که نمونه آن را در ماجرای داعش شاهد بودیم.

ثبات در صدر

آنچه بیش از همه موجب جذب سرمایه و سرمایه گذار می‌شود، ثبات اقتصادی است. در کشوری که قیمت‌ها ثبات نداشته باشد و هر لحظه امکان از دست رفتن سرمایه وجود داشته باشد، محل مناسبی برای سرمایه گذاری نیست. البته دلالان عاشق کشور‌های بی ثبات هستند، زیرا سود دلالی در تحولات بی حساب و کتاب قیمت هاست. بنابر این باید سرمایه گذار تولید را از سرمایه دار دلال جدا کرد و البته برای هر کدام جایگاه و ارزش متفاوتی قایل شد.

اهمیت درک شرایط

از آنجا که سرمایه گذار فعال در عرصه تولید، شخصیتی شریف دارد، باید شرایط را با دادن آگاهی برای وی مهیا کرد. سرمایه گذار باید ببیند تا برای انتقال سرمایه با قدرت و شهامت ورود کند. اینکه در مجامع اعداد و ارقام را برای سرمایه گذار تشریح کنیم، هرگز به اندازه‌ای که او را به عرصه تولید ببریم تا از نزدیک در جریان قرار گیرد، جذابیت و گیرایی ندارد. عظمت یک پروژه در تمامی مراحل می‌تواند ذهن سرمایه گذار را به خود مشغول کند تا براحتی بتواند برای آینده تصمیم گیری کند.

هوشمندی در گهرزمین

با این پیش زمینه‌ها و بسیاری موارد ناگفته، متوجه اهمیت کار گهرزمین می‌شویم. بخوبی مشخص است که گهرزمین جامعه هدف خود را مشخص کرده و با دعوت از هیات مدیره شرکت‌ها و صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه، بدنبال آن است که جایگاه خود را در بازار سرمایه ارتقا دهد. شرکت‌ها و صندوق‌های سرمایه گذاری از اهمیت چندگانه‌ای برخوردار هستند. اول اینکه سهامداران خرد برای هر فعالیتی از جمله خرید و فروش سهام، به تصمیمات و عملکرد این صندوق‌ها توجه می‌کنند، دوم اینکه این صندوق‌ها خودشان سهام می‌خرند، سوم اینکه در معرفی بنگاه‌های اقتصادی سهامی مرجع هستند و بسیاری از افراد با آن‌ها مشورت می‌کنند. چهارم اینکه می‌توان در شرایط بحرانی روی حمایت این صندوق‌ها حساب کرد و در مقاطعی خاص مانع ریزش ارزش سهام و حتی رویش سهام شد.


بیشتر بخوانید:

یکه تازی گهر زمین در کورس رقابت تعالی سازمانی


سهامداران مورد توجه

بخوبی می‌توان حدس زد که بسیاری از دعوت شدگان به این بازدید، از بین سهامداران گهرزمین هستند. واقعیت این است که بازار سرمایه بسیار حساس است و بسرعت تحت تاثیر اظهارات و عملکرد سرمایه گذاران خرد قرار می‌گیرد. اگر چه سهام گهر زمین عمده است و تصمیم گیرندگان همین سهامداران عمده هستند، اما آنچه در تالار شیشه‌ای رخ می‌دهد، از اظهار نظر‌ها و تصمیمات سهامداران خرد ریشه می‌گیرد. فروش سهام از سوی سهامداران خرد، سهم گهرزمین در بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مهمتر آنکه عده‌ای با اهداف مغرضانه بدنبال تخریب هستند تا سود‌های کلانی با بحران آفرینی بدست بیاورند. اما هنگامی که سهامداران از نزدیک مجموعه را بازدید کرده و شرایط را درک کرده اند، امکان ندارد بسادگی گول بازی‌های بورسی را بخورند.

دیدار با مدیرعامل

آنچه در این خبر کوتاه اطلاع رسانی شد، بخش دیدار مدیرعامل گهرزمین با شرکت‌ها و صندوق‌های سرمایه گذاری است. از آنجا که این دیدار‌ها به صورت مستقیم صورت می‌گیرد، سوالات در هر سطح و موضوعی مطرح می‌شود و مدیریت به ابهامات پاسخ می‌دهد، رویکردی که تاثیرات مثبتی در شفاف سازی دارد. نکته مهم این است که امکان دارد سوالاتی حاشیه ساز مطرح شود که واقعیت ندارد، اما در قالب شایعه بحران آفرینی کرده که در این جلسه کارشناسی مطرح و رفع سوتفاهم می‌شود. از همه مهمتر، در دسترس بودن مدیریت و مصداق پاسخگو بودن است. اینکه سهامدار گمان کند مدیریت یک مجموعه که سهام آن را خریداری کرده، دست نیافتنی است، تاثیرات منفی بر جای می‌گذارد، در حالی که ارتباط مستقیم اثر مثبتی برجای می‌گذارد.

در انتظار آینده روشن

بی شک این بازدید می‌تواند تاثیرات بسزایی در آینده گهر زمین داشته باشد. اگر مدیران گهرزمین بدنبال افزایش سرمایه باشند، طرح‌های توسعه را دنبال کنند یا هر برنامه دیگری داشته باشند، پس از بازدید و دیدار چهره به چهره مدیریت با فعالان بازار سرمایه، با قاطعیت و بدون هیچ نگرانی می‌توانند در مجمع آینده مطرح کنند و با خیال راحت رای بگیرند. بی شک این قبیل بازدید‌ها می‌تواند تاثیرات درخشانی بر آینده مجموعه برجای بگذارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: