April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۰۷۶۵
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰
0
مدیرعامل شرکت فرودگاه امام خمینی گفت: فرودگاه امام خمینی در ایام نوروز آمادگی انجام بیش از ۵ هزار پرواز برنامه‌ای و فوق‌العاده را دارد.

آمادگی برای انجام ۵ هزار پرواز خارجی برنامه‌ای و فوق‌العاده در ایام نوروز

مدیرعامل شرکت فرودگاه امام خمینی گفت: فرودگاه امام خمینی در ایام نوروز آمادگی انجام بیش از ۵ هزار پرواز برنامه و فوق العاده را دارد و تا به امروز درخواست پرواز از سوی تمامی شرکت‌های هواپیمایی ارائه شده است.

سعید چلندری مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم که ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ پرواز نوروزی از فرودگاه امام انجام خواهد شد، گفت: فرودگاه امام خمینی در ایام نوروز آمادگی انجام ۵۰۰۰ نشست و برخاست پرواز در/از فرودگاه امام را دارد.

چلندری با بیان اینکه تمامی شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی درخواست انجام پرواز‌های فوق العاده را در مسیر‌های خارجی دارند، گفت: تا این لحظه بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ درخواست پرواز فوق‌العاده ثبت شده که بیش از ۸۰۰ درخواست توسط شرکت‌های داخلی و ۶۰۰ درخواست از سوی شرکت‌های خارجی ارائه شده است که البته درخواست‌های شرکت‌های هواپیمایی خارجی به‌طور کامل واصل نشده است.

چلندری با اشاره به برنامه‌های فرهنگی فرودگاه امام خمینی (ره) در ایام نوروز و تقارن آن با ماه مبارک رمضان، بیان‌داشت: برای این ایام توزیع ۲ هزار و ۵۰۰ وعده افطاری برای مسافران و پرسنل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در نظر گرفته شده که البته تامین منابع مالی این اقدام توسط بانیان و خارج از منابع درآمدی و اعتبارات شرکت شهر فرودگاهی امام (ره) است.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌ها می‌توان به پخش زنده قرائت قرآن کریم توسط قاریان بین‌المللی کشورمان پیش از اذان مغرب، حضور گروه‌های تواشیح، برنامه‌های نمایشی، سرگرمی، طنز، برپایی سفره‌های هفت‌سین در داخل پایانه‌ها و برنامه‌های متنوع فرهنگی متناسب با ایام ماه مبارک رمضان و نوروز اشاره کرد.

به گفته وی در نوروز ۱۴۰۲ فرودگاه امام خمینی آمادگی انجام ۴۰۰۰ پرواز را دارد که در این بازه زمانی بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ پرواز انجام شد.

او با اشاره به اینکه ترمینال سلام برای انجام پرواز‌های عتبات در ایام نوروز آمادگی کامل دارد، گفت: در فرودگاه امام خمینی تمامی ترمینال‌ها از جمله ترمینال سلام آمادگی کامل را برای پرواز‌های عتبات دارد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی بیان کرد: بیشترین میزان پرواز‌های خارجی که تا به امروز ثبت شده است ترکیه، عراق و امارت بوده است که درخواست پرواز‌های فوق العاده از سوی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و خارجی ارائه شده است.

وی افزود: همچنین از ابتدای فروردین ۱۴۰۲ تا پایان بهمن ماه میزان پرواز‌ها و جابه‌جایی مسافران از فرودگاه امام نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: