کد خبر: ۴۱۰۹۷۲
۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۰
0
سه ایستگاه مترو بهار شیراز، آیت الله کاشانی و شهدای کن در خط ۶ مترو تهران روز شنبه بطور همزمان با حضور شهردار تهران مورد بهره برداری قرار گرفت.

افتتاح ۳ ایستگاه جدید مترو در تهران

آیین افتتاح و بهره برداری ۳ ایستگاه بهار شیراز، آیت الله کاشانی و شهدای کن در خط ۶ مترو تهران به همراه ایستگاه تبادلی تربیت مدرس و ۲ ورودی جدید (ایستگاه‌های شهران و شهرزیبا) در این خط، در قالب صد و دوازدهمین پویش امید و افتخار، صبح امروز -شنبه ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۲- با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهدی چمران رییس شورای شهر تهران، سیدمحمد آقامیری عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این مراسم با بیان اینکه امروز عیدانه شهرداری تهران که از اسفند سال گذشته روی آن کار شد به شهروندان تقدیم خواهد شد، گفت: با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا احداث این ۴ ایستگاه را در دستور کار قرار دادیم. امروز ایستگاه‌هایی افتتاح خواهد شد که بار ترافیک غرب تهران را کاهش ویژه‌ای می‌دهد.

وی با بیان اینکه این ایستگاه‌های جدید حاصل تلاش شبانه روزی همکاران من است، ادامه داد: ایستگاه شهدای کن و ایت الله کاشانی در توسعه غربی خط ۴ تبدیل به ایستگاه تبادلی می‌شوند. ایستگاه بهار شیراز نیز معماری ویژه‌ای دارد. همچنین با همت قرارگاه سازندگی خاتم یکی از زیباترین ایستگاه‌های خط ۶ یعنی ایستگاه تربیت مدرس را نیز راه اندازی کردیم.

هرمزی با بیان اینکه در مترو طراحی خطوط جدید را آغاز کردیم، گفت: خط ۸ مترو هفته گذشته کلنگ زنی شد. پیرامون خط ۹ و ۱۱ با قرارگاه خانم به تفاهم اولیه رسیدیم و سال آینده عملیات این‌ها آغاز خواهد شد. همینطور توسعه شمال غربی خط ۷ را هم آغاز کردیم که باعث گشایش در منطقه حصارک و دانشکاه علوم تحقیقات خواهد شد.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه در واگن هم اتفاقات خوبی رقم خورد، خاطرنشان کرد: متروی تهران از ابتدا ۱۱۶۹ تا کنون واگن داشته است. ما قرارداد مهم ۷۹۰ دستگاه واگن را به سرانجام رساندیم. قرارداد واگن ملی ناظر به ۳۱۳ دستگاه واگن را نیز جلو بردیم و بیش از مقداری که در ۲۵ سال گذشته به متروی تهران واگن وارد شده در این مدت به مترو واگن اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه همچنین تعداد بالایی موتور، تاکسی، ون و اتوبوس برقی را برای پایتخت تدارک دادیم، گفت: این اتفاقی است که در مقایسه با عملکرد در این حوزه در دوره چهار ساله قبل قابل توجه است. چرا که در دوره پنجم مدیریت شهری در کل ۱۳۰ دستگاه اتوبوس به شهر اضافه شده بود.

هرمزی با بیان اینکه متروی پرند هم که قریب به ۱۴ سال کارش زمین مانده بود امسال با همکاری دولت و قرارگاه خاتم الانبیا افتتاح شد، گفت: اتفاقات خوبی در حال انجام است که نوید بهار حمل و نقلی را در سال آینده به ما می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه ما قرارداد سنگینی برای احداث ۹ هزار دستگاه جایگاه شارژ با وزارت نیرو داریم، بیان داشت: امید دارم که سال آینده اتفاقات خوبی که رقم خواهد خورد روز‌های بهتری را برای شهر تهران به ارمغان بیاورد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: