کد خبر: ۴۱۱۰۱۴
۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰
0
وزیر بهداشت گفت: ۳۰۰ ایستگاه سلامت نوروزی فعال هستند و تعطیلی مراکز بستری و داروخانه‌های شبانه روزی ممنوع است.

فعالیت ۳۰۰ ایستگاه سلامت نوروزی/ تعطیلی مراکز بستری و داروخانه شبانه‌روزی ممنوع

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در نشست خبری طرح سلامت نوروزی گفت: در طرح سلامت نوروزی ۳۰۰ ایستگاه سلامت با حضور تیم‌های بهداشتی و درمانی آماده ارائه خدمات مناسب به مراجعه کنندگان هستند. در ایام تعطیلات تمام داروخانه هلی شبانه روزی پایر است و نبابد این مراکز تعطیل باشند و دارو و تجهیزات پزشکی به میزان کاما تامین شده است.

وی افزود: تیم‌های آورژانس در آمادگی کامل قرار دارند. مردم در صورت بروز مشکلی با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند. هرگونه تعطیلی مراکز بستری در بخش‌های دولتی و خصوصی ممنوع است.

عین اللهی تاکید کرد: آزمایشگاه‌های سلامت مواد غذایی در ایام تعطیلات آماده ارائه خدمات است. در ایام تعطیلات ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس و ۵۷۰۰ آمبولانس، دو فروند هواپیمای بال ثابت، آماده ارائه خدمات به مراجعه کنندگان هستند.

وزیر بهداشت ادامه داد: کنترل آب و غذا و بیماری‌های واگیر از جمله برنامه‌های بهداشت در ایام تعطیلات نوروز است. نمونه برداری و کلر سنجی لز دیگر اقدامات تیم‌های بهداشت محیط در ایام تعطیلات نوروزی با فعالیت ۲۲۰۰ تیم سیار است.

وی تاکید کرد: آزمایشگاه هی مرجع و مراکز واکسیناسیون در ایام تعطیلات نوروزی فعال هستند. اکنون ۱۹۴ مرکز سراج در کشور راه اندازی شده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: تمام بیمارستان ها، مراکز اورژانس شبانه روزی به صورت جدی‌تر در سلامت نوروزی مسائل را رصد می‌کنند. فعالیت مراکز خصوصی در اعتبار بخشی آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: اکنون همراه سرای بیماران در ایام تعطیلات نوروزی فعال است. تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها موجود و نواقص احتمالی رفع شده است. پزشکان و متهصصان مورد تیاز مانند طب اورژانس در مراکز درمانی حاضر هستند.

وی گفت: در طرح سلامت نوروزی وظیفه حفظ سلامت بر عهده وزارت بهداشت است. کمیته سلامت نوروزی تشکیل و به صورت شبانه روز تمامی مسائل را رصد می‌کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: