April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۱۰۵۵
۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
0
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به مشکلات واحدهای صنفی خرد در بازار شب عید به دلیل فعالیت فروشگاه‌های بزرگ قسطی، از افزایش قیمت بدون سر و صدای برخی کارخانه‌ها در یک ماه گذشته خبر داد.

افزایش بی سرو صدای قیمت لوازم خانگی

به نقل از ایسنا، اکبر پازوکی از رکود در بازار لوازم خانگی در آستانه شب عید خبر داد و گفت: در شرایطی که مغازه داران تا حدود ساعت ۱۰ شب اجازه فعالیت دارند، فروشگاه‌های بزرگ فروش قسطی با تبلیغات شبانه روزی می‌توانند تا ساعت دو نیمه شب فعالیت کنند.

 

وی با بیان اینکه شب عید کارخانه‌ها کالای خود را نقدی می‌فروشند، بنابراین واحدهای صنفی خرد نمی‌توانند فروش قسطی داشته باشند، تصریح کرد: با این حال مردم توان خرید ندارند و ترجیح می‌دهند کالای قسطی بخرند. بنابراین بیشتر به فروشگاه‌های بزرگ فروش قسطی مراجعه می‌کنند. البته بیشتر کارخانه‌هایی که در سطح عرصه تقاضای زیادی نداشتند، کالاهای خود را در این فروشگاه‌های بزرگ به فروش می‌رسانند. اما برندهای معروف عموماً در این فروشگاه‌های بزرگ کالا ندارند و اگر هم دارند در مواردی به صورت اجبار است.

 

بیشتر یخوانید: کم رونقی بازار پوشاک در آستانه شب عید

 

پازوکی همچنین از افزایش قیمت بدون سر و صدای برخی کارخانه‌ها در یک ماه گذشته خبر داد و گفت: تاکنون برخوردی با این واحدها نشده و به نظر هم می‌رسد که افزایش قیمت بدون مجوز بوده است؛ چرا که اگر سازمان حمایت مجوز افزایش قیمت صادر کند باید لیست سه ستونه در سامانه ۱۲۴ قرار گیرد که در حال حاضر چنین لیستی در سامانه نیست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: