April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد مطرح کرد؛
کد خبر: ۴۱۱۰۸۷
۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
0
حجازی گفت: اجلاس جهانی گردشگری شهری در سال ۲۰۲۵ برگزار می‌شود و شهرداری تهران میزبان شهرداران پایتخت‌های جهانی خواهد بود.

برگزاری اجلاس جهانی گردشگری شهری/ کارت گردشگری برای اولین بار صادر می‌شود

محمدحسین حجازی مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد در نشست خبری درباره نقش عباس آباد که تلاش کرده در عرصه گردشگری و فناوری ارتباطی را برقرار کند گفت: اراضی عباس آباد محل هوشمند سازی و پروژه‌های ملی ویژه علاقه‌مندان است و در توافق با معاون علمی ریاست جمهوری، یکی از پایگاه‌های اصلی هوشمند سازی در اراضی عباس آباد ایجاد خواهد شد این مکان یکی از ۷ جای کشور است که باید پایگاه‌ها شکل بگیرد.

وی افزود: اراضی عباس آباد یکی از معدود مجموعه‌های خوب تهران هست که توانسته از فضای استارت آپی محیط برای شهر تهران استفاده کند. همچنین از سوی شهردار تهران این اراضی به عنوان دبیرخانه گردشگری شهر تهران معرفی شده است.

وی گفت: اجلاس جهانی گردشگری شهری را برای فروردین ۲۰۲۵ برگزار خواهیم کرد و شهرداری تهران میزبان شهرداران پایتخت‌های شهری در جهان خواهد بود.

حجازی بیان کرد: بعد از سه سال تلاش این میزبانی را به عهده می‌گیریم آن هم در میان هجمه‌های رسانه‌ای که انجام می‌گیرد.

مدیرعامل منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد بیان کرد: در فضای نوروزی سه بخش داریم یکی از آن‌ها فضای زیست محیطی است، چون فضای سبز و تفریحی اینجا جذاب است. به زودی از فضای ورودی و سبز پل طبیعت رونمایی خواهد شد.

حجازی تصریح کرد: بخش دیگر فضای فرهنگی است. در این فضا بخش میدانی و مجازی را داریم. برنامه عید شرقی را از دوم عید اجرا خواهیم کرد. برگزاری استیج شبانه نیز جزو برنامه‌های ماست. کارناوال شادی و محلی، کارگاه‌های معارف و شعر خوانی و ایستگاه‌های خلاقیت کودکان و افطار ساده‌ای که توسط خیرین برای دو هزار نفر برپا می‌شود از جمله برنامه‌های بخش فرهنگی است.

حجازی بیان کرد: پرفورمنس‌های متنوع و ورکشاپ‌های هنری به ایجاد فضای پرنشاط اراضی کمک می‌کند. برنامه شب‌های فیروزه‌ای نیز در این محدوده با همکاری شبکه ۵ سیما برگزار می‌شود.

وی افزود: اگر برودت هوا اجازه دهد شاید بزرگترین نورافشانی و آتش بازی تهران را در پل طبیعت داشته باشیم. ساعت ۱۲ شب سه شنبه ۲۹ اسفند ماه این نورافشانی انجام می‌شود. برنامه رنگین کمان را هم در اراضی خواهیم داشت تا کودکان را نیز درگیر کند.

وی با بیان اینکه ایستگاه‌های گردشگری برنامه معرفی تور‌های چند منظوره را دارد گفت: اولین ایستگاه گردشگری هوشمند را در اراضی عباس آباد برای گردشگران داخلی و خارجی بازگشایی می‌کنیم. البته ۸ نقطه در اراضی عباس آباد ایستگاه گردشگری داریم، ولی شاخص‌ترین آن همین ایستگاه گردشگری هوشمند است. در این ایستگاه بازی‌های تعاملی و معرفی اماکن گردشگری شهر، از طریق ربات ارائه خواهد شد.

حجازی افزود: بخش دیگری که حوزه اراضی عباس آباد در آن ورود کرد، کارت گردشگری است. زیرساخت آن برای اراضی عباس آباد انجام شد، ولی در آینده به تهران کارت تبدیل خواهد شد تا در قدم اول از اماکن تفریحی و گردشگری عباس آباد بازدید شود. همچنین تور‌های متفاوت و مشترک با شهرداری نیز اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در روز ۱۲ فروردین ماه که روز پرچم است مراسمی با حضور شهردار و سفرای کشور‌های خارجی داریم همچنین در این ایام مراکزی از جمله گنبد مینا با خدمات جدید در حوزه گردشگری علمی فعالیت می‌کند. بهشت مادران نیز خدمات خوبی را به بانوان می‌دهد. در بخش فضای مجازی نیز با حمایت روبیکا برنامه باغ رمضان با حضور مقامات سیاسی و اجتماعی برگزار می‌شود.

حجازی در پاسخ به سئوال باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص میزان حضور شهروندان در محل اراضی عباس آباد گفت: از اینترنت اشیاء کمک گرفته خواهد شد تا بتوانیم تعداد ورود و خروج به اراضی عباس آباد را کنترل کنیم و از این طریق بازدید‌ها و حتی جنسیت یا چند بار ورود نیز به کمک آن ثبت خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: