April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو:
کد خبر: ۴۱۱۱۲۸
۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
0
آخرین وضعیت کمبودهای دارویی در کشور را مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو تشریح کرد.

اظهار نظر افراد غیرمتخصص تنها نگرانی ایجاد می‌کند

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه کمبود‌های دارویی بر اساس اطلاعات جمع آوری شده سامانه‌ای از چند مسیر قابل جمع آوری است، گفت: سازمان غذا و دارو تنها مرجع اعلام کمبود‌های دارویی در کشور است و اظهار نظر‌های افراد غیرمتخصص تنها باعث نگرانی و تشویش اذهان عمومی می‌شود.

محمد پیکان پور، با اشاره به دسترسی‌های ایجاد شده برای معاونین غذا و دارو در سامانه تیتک به منظور رصد اقلام دارویی توزیع شده در سراسر کشور، گفت: در این سامانه موجودی هر معاونت به صورت ریز اقلام دارویی و بر اساس IRC موجود است و هر معاونت در صورت بروز کمبود می‌تواند موجودی سایر استان‌ها را رصد و اقدام مقتضی را انجام دهد.

وی افزود: کمبود‌های دارویی به دو شکل کمبود‌های جهانی و کشوری مطرح است که کمبود‌های جهانی باید از مسیر منطقی کردن تجویز و مصرف مدیریت شود؛ کمبود‌های کشوری نیز از طریق افزایش تولید، واردات موازی و مدیریت توزیع از طریق جابجایی منابع موجود شرکت‌های پخش قابل رفع است.

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: اظهارات افراد غیرمسئول در این خصوص نمی‌تواند معیار درستی برای رسانه‌ها باشد، چرا که مرجع اصلی اعلام وضعیت تامین دارو، سازمان غذاودارو بوده و بهتر است در مورد چنین موضوعاتی که باعث ایجاد تشویش اذهان عمومی و نگرانی بیماران می‌شود، استناد به مطالب متولی مرجع در اولویت قرار گیرد.

وی با انتقاد از کسانی که بدون مستندات و صرفا به دلیل عدم یافتن دارویی در یک مکان خاص آن را به تمامی دارو‌ها بسط داده و کمبود‌ها را عمومی اعلام می‌کنند، گفت: فهرست کمبود‌ها ماهانه توسط سازمان غذا و دارو رسما اعلام می‌گردد.

منبع: ایفدانا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: