April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۱۳۲۲
۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵
0
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: کارآمدی تجهیزات و توسعه رادار‌های هواشناسی در استان تهران ضروری است.

کارآمدی تجهیزات و توسعه رادار‌های هواشناسی در استان تهران ضروری است

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: کارآمدی تجهیزات و توسعه رادار‌های هواشناسی به منظور تحقق اقدامات پیشگیرانه در استان تهران ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، حامد یزدی مهر، عصر شنبه در حاشیه بازدید از سایت پیش بینی و مجموعه تجهیزات هواشناسی استان تهران با تبریک به مناسبت روز جهانی هواشناسی، اظهار کرد: طی این بازدید، ضمن عرض خداقوت به مجموعه اداره کل هواشناسی، در جریان اقدامات سال ۱۴۰۲ و برنامه‌های پیش بینی شده در سال ۱۴۰۳ توسط این اداره کل قرار گرفتیم.

یزدی مهر در ادامه بر ضرورت توسعه رادار‌ها و کارآمدی تجهیزات و پایگاه‌های اقلیم شناسی و هواشناسی به منظور تحقق اقدامات پیشگیرانه در سطح استان تهران تاکید کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های هواشناسی در خصوص اعلام هشدار‌های جوی، نقش مهمی در پیشگیری از مخاطرات دارد، گفت: اداره کل هواشناسی با توجه به مسؤولیت قانونی رصد و پایش مخاطرات جوی، با اعلام پیش هشدار می‌تواند از تحمیل خسارات جانی و مالی در بخش‌های مسکونی، صنعتی و کشاورزی در هنگام وقوع مخاطرات طبیعی، مثل سیل که امروزه از پرچالش‌ترین حوادث محسوب می‌شود جلوگیری کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به همکاری و تعامل نزدیک اداره کل مدیریت بحران و اداره کل هواشناسی بر ضرورت تداوم این هم افزایی تاکید کرد و افزود: سازمان هواشناسی با پیش بینی‌های دقیق یاور مدیریت بحران برای صدور هشدار‌های لازم خواهد بود که خوشبختانه طی سنوات اخیر با این همکاری مؤثر از حجم بروز خسارات تا حدود زیادی کاسته شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: