کد خبر: ۴۱۱۳۳۴
۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰
0
موج تازه از از خشونت‌ها و هرج و مرج در هائیتی با حمله جدید گروه‌های تبهکار مسلح در «پورتو پرنس» پایتخت این کشور در منطقه کارائیب آغاز شد.

آغاز دور جدید خشونت‌ها در هائیتی

ساکنان پورتو پرنس شنبه در تماس با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که گروه‌های تبهکار مسلح در منطقه «فورت ناسیونال» پایتخت هائیتی به «یگان عملیاتی و مداخله» که یک نیروی واکنش سریع است، حمله کردند.

به گفته منابع محلی، «یگان مداخله موتوری» نیز از دیگر اهدافی بود که مورد حمله افراد مسلح قرار گرفت. تاکنون گزارشی در مورد تلفات احتمالی این ۲ حمله منتشر نشده است.

خشونت‌های اخیر هائیتی با حمله چند هفته پیش گروه‌های تبهکار به ۲ زندان برای آزادی اعضای زندانی خود آغاز شد. سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرده که در پی خشونت‌های اخیر تنها در ۲ هفته گذشته بیش از ۳۳ هزار نفر شهر پورتو پرنس را ترک کرده‌اند.

فرحان حق سخنگوی دبیرکل سازمان ملل نیز هشدار داده است که حدود نیمی از مردم هائیتی با «بحران یا شدیدترین سطح ناامنی غذایی» مواجه هستند.

«آریل آنری» نخست وزیر هائیتی که محبوبیتی در این کشور ندارد، اخیرا موافقت کرد تا از سمتش کناره‌گیری کرده و یک دولت انتقالی تشکیل شود. اما مذاکرات درباره تشکیل دولت انتقالی بسیار کُند بوده و تاکنون به نتیجه نرسیده است.

هائیتی در دهه‌های گذشته با فقر، خشونت، بی‌ثباتی سیاسی و فجایع طبیعی روبه‌رو بوده است، اما بعد از ترور «جوونل مواز» رئیس جمهوری پیشین هائیتی در سال ۲۰۲۱، هرج و مرج در این کشور شدت گرفت.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: