کد خبر: ۴۱۱۳۳۵
۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۰
0
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا لایحه ۱.۲ تریلیون دلاری بودجه آمریکا که به تصویب کنگره این کشور رسید را امضا و آن را به قانون تبدیل کرد.

بایدن مصوبه کنگره برای لغو کمک به آنروا را به قانون تبدیل کرد

آمریکا بزرگترین تأمین‌کننده مالی این سازمان بود، اما تصمیم گرفته بر پایه ادعا‌ها درباره مشارکت اعضای آنروا در عملیات ۷ اکتبر کمک‌های خود به آن را قطع کند.

این قانون دارای بندی است که خواستار قطع کمک‌های آمریکا به آژانس پناهندگان سازمان ملل (آنروا) است.

گزارش رسانه‌های آمریکا حاکی است طبق این لایحه کمک‌های آمریکا به آنروا تا مارس سال ۲۰۲۵ قطع خواهد شد.

اتهامات اسرائیل مبنی بر همکاری گروهی از کارکان آنروا با نیرو‌های حماس برای اجرای عملیات طوفان الاقصی در فلسطین اشغالی، باعث شده بود که چندین کشور به رهبری آمریکا کمک خود به این نهاد امدادی بین‌المللی را به حالت تعلیق درآوردند.

برخی از کشور‌ها بعد از آن اعلام کرده‌اند کمک‌های خود به آنروا را از سر گرفته‌اند. وزیر توسعه و تجارت خارجی فنلاند ویل تاویو روز جمعه اعلام کرد که این کشور کمک‌های مالی به آنروا را ازسرمی‌گیرد.

پیش از این، برخی کشور‌هایی از قبیل کانادا، استرالیا، سوئد کمک به آنروا را ازسرگرفتند و برخی کشور‌های حاشیه خلیج فارس از قبیل عربستان سعودی میزان کمک مالی به این نهاد امدادی را افزایش دادند.

آنروا از معدود سازمان‌های وابسته به سازمان ملل است که در حال کمک‌های انسان دوستانه به مردم غزه است.

منبع: فارس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: