کد خبر: ۴۱۱۴۱۰
۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵
0
مدیر مسئول تیم‌های سگ‌های تجسس هلال احمر استان تهران گفت: سگ‌های نژاد ژرمن امداد و نجات هلال احمر امتحان خود را در تمام شرایط آب و هوایی پس داده اند.

انتخاب سگ‌های امدادی بر چه اساس است؟

سگ‌های زنده یاب هلال احمر که توانایی آن در مقایسه با دستگاه‌های زنده یاب برتری دارد توانسته اند در بیشتر عملیات جستجو و نجات با موفقیت عمل کنند و در هنگام بروز حوادث طبیعی و غیرطبیعی کمک‌رسان و امدادرسان باشند.

آموزش سگ‌های تجسس نژاد ژرمن از سن ۶ ماهگی شروع می‌شود و تا یک و نیم سالگی آموزش بحث مقدماتی و پیشرفته ادامه دارد. با توجه به هوش بالا و شجاع بودن این نژاد، این سگ‌ها بیشترین کارایی را در حوادث طبیعی از جمله زلزله و بهمن خواهند داشت.

یحیی شمیم مدیر مسئول تیم‌های سگ‌های تجسس هلال احمر استان تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد:۴ پایگاه در ۴ نقطه شهرتهران ایجاد کرده ایم ٬که شامل چیتگر٬شهرستان شهریار٬رباط کریم و پیشوا می‌شود. مرکز جدیدی به نام پایگاه شهرری را هم تاسیس کرده ایم. این ۵ پایگاه به صورت عملیاتی در طرح نوروزی و تمام ایام سال در خدمت مردم هستند تا بتوانند حوادث ناگواری مانند آوار٬همچنین افراد گمشده در جنگل٬ کوهستان و موارد دیگر را پوشش دهند.

انتخاب سگ‌های امدادی بر چه اساس است؟

او گفت: سگ‌های امداد و نجات معمولا از نژاد‌های ژرمن هستند و آموزش آن‌ها نشات گرفته از کشور آلمان است. این نوع سگ‌ها امتحان خود را در تمام شرایط آب و هوایی پس داده اند، زیرا کشور ما ایران دارای چهار فصل است به همین دلیل ممکن در شرایط‌های وقوع مختلف طبیعی قرار بگیرد. این نوع سگ‌ها درهر دمایی می‌توانند پاسخ گو باشند.

آموزش سگ‌های امداد و نجات به چه صورت است؟

شمیم تصریح کرد:این نوع سگ‌ها نه تنها آموزش سالانه و ماهانه دارند بلکه روزانه هم مورد آزمون و خطا قرار می‌گیرند تا به روزرسانی شوند. گاهی اوقات تمرینات و آموزش‌ها سراسری و کشوری خواهند بود تا بتوانیم در این عرصه روند رو به جلویی داشته باشیم. این تمرینات شامل تجسس٬ فرمانپذیری٬ اجتماعی شدن سگ‌ها می‌شود که یک به یک آن‌ها آموزش می‌دهیم.

او بیان کرد:تمام افراد معمولی نمی‌توانند آموزش سگ‌ها را به عهده بگیرند٬متخصصینی که از فیلتر‌های مختلفی عبور کرده اند می‌توانند مربی سگ‌های امداد و نجات شوند.

مشکل اساسی چیست؟

شمیم در آخر از مشکلاتشان این چنین گفت:بارزترین مشکل ما کمبود پایگاه و نیرو٬ همچنین تجهیزات برای نگهداری و آموزش سگ‌های امداد و نجات است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: