کد خبر: ۴۱۱۴۱۶
۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰
0
در پنجمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم فرزندِ حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا قاسمیان، داور برنامه «محفل» از وزیر ارشاد هدیه گرفت و وزیر بابت عبور از خط قرمز‌های حجاب در فضای مجازی هشدار داد.

از هدیه گرفتن فرزند داور «محفل» از دستان وزیر ارشاد تا تاکید وزیر به پوشش ایرانی - اسلامی

همین که قدم‌ها به سمت صحن مصلی امام خمینی (ره) برداشته می‌شود، چشم‌ها و زبان مزین به کلام الهی شده، که «الَّذِینَ تَتَوَفَّاهُمُ الْمَلَائِکَةُ طَیِّبِینَ ۙ یَقُولُونَ سَلَامٌ عَلَیْکُمُ ادْخُلُوا الْجَنَّةَ بِمَا کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ». نمایشگاهی که متولیان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طبق رسم هر ساله آن را ترتیب دادند و از همان روزِ تحویل سال آغشته به عطر قرآنی شد و تا ۱۴ روز یعنی روزِ بعد از سیزده بدر پذیرای مردم و فعالان قرآنی خواهد بود.

خودِ محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گمان نمی‌کرد که مردم بخواهند در روز‌های ابتدایی سالِ نو به نمایشگاه قرآن بیایند و حتی بخواهند روزه‌شان را در مصلی باز کنند.

به قولِ اسماعیلی، من متعدد به همکارانم متذکر شدم این نمایشگاه علاوه‌بر عرضه هنر‌های فعالان قرآن کریم باید به تفرجگاه مومنین تبدیل شود و مردم با خانواده‌های خود در نمایشگاه حاضر شوند. بله، نه‌تن‌ها از همان ساعات اولیه بازگشایی صحن شبستان، مردم در نمایشگاه حاضر می‌شوند، بلکه از یکی دو ساعت قبل بازگشایی می‌بینیم در صندلی‌های صحن مصلی منتظرند، تا حضور خودشان را به ثبت برسانند.

با این حال هرچه از تعطیلات عید نوروز فاصله می‌گیریم، قدم‌های بیشتری روانه نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم شده و حتی پیش‌بینی می‌شود در ایام شب‌های قدر میزان بازدیدکنندگان افزایش یابد.

برگزاری نشست «تبیین شعار سال» با حضور مصطفی زمانیان، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و مصطفی سمیعی نسب، سرپرست پژوهشگاه علوم انسانی جهاد دانشگاهی در اندیشگاه حیات، برگزاری نشست تخصصی با موضوع «راهکار‌های گسترش و توجه به ترجمه قرآن» با تاکید بر نوجوانان و جوانان در غرفه مرکز ملی ترجمه قرآن، برگزاری نشست با موضوع «تحولات حوزه و نرم‌افزارها» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور دانشیار گروه قرآن پژوهی پژوهشکده حکمت و دین پژوهی در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی نهج‌البلاغه با موضوع «عرفان نهج‌البلاغه» با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین علی رهبر، استاد حوزه و دانشگاه و ... از نشست‌های پنجمین روز نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بود.

روز گذشته در کنار مهمانانی همچون حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا قاسمیان داور برنامه «محفل»، مریم جلالی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم از تعدادی از غرفه‌ها مانند غرفه نهج‌البلاغه کتاب حکومت و اندیشگاه حیات قرآنی بازدید کرد و در حین بازدید هدیه‌ای هم به فرزند حجت‌الاسلام قاسمیان داد و در نشست اندیشگاه حیات قرآنی شرکت کرد.

اسماعیلی حتی در صفحه شخصی خود در جریان بازدید از نمایشگاه قرآن نوشت: نمایشگاه بین المللی قرآن باطراوت کم نظیر درحال برگزاری است. شب‌های آغازین سال نو با نام قرآن، خیروبرکت سراسر تهران و ایران را دربرگرفته است. دیشب در بازدید از بخش معرفی زنان تاثیرگذار و در گفتگو با اقشار مختلف مردم از سیاست قطعی دولت در گسترش پوشش عفیفانه و مقابله با ناهنجاری‌ها گزارش دادم.

او افزود: اقدامات ایجابی با گسترش هر چه بیشتر سکو‌های عرضه مستقیم البسه عفیفانه که انتخاب اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران هست ادامه پیدا خواهد کرد. بی احترامی به قانون و هنجار‌های دینی خط قرمز ما در حوزه فرهنگ و هنر است. ما بدون لکنت و با قوت حافظ اعتلای این ارزش‌ها هستیم.

اسماعیلی تاکید کرد: خطا‌هایی که عمدتا در فضای خارج از نظارت وزارت فرهنگ در بخش نمایش اتفاق می‌افتد مورد انتقاد شدید ماست و در حوزه‌های تحت نظارت، با خطا‌های احتمالی مقابله می‌کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: