کد خبر: ۴۱۱۴۳۰
۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵
0
رئیس اداره خون و فرآورده‌های بیولوژیک سازمان غذا و دارو از راه‌اندازی دومین پالایشگاه پلاسما در کشور خبر داد.

راه‌اندازی دومین پالایشگاه پلاسما در کشور

محمدرضا عابدی اظهار کرد: از شهریور ماه ۱۴۰۲ جلسات و بازدید‌های متعددی برای راه‌اندازی دومین پالایشگاه پلاسما در کشور، با لحاظ حداکثر تعامل و مساعدت بر اساس ضوابط و مقررات انجام شد و شرکت مربوطه تاکنون تولید فرآورده در شرایط Non-GMP را با موفقیت به اتمام رسانده است.

وی افزود: در حال حاضر سیستم‌های آبساز، هواساز، بخار تمیز، تاسیسات و تجهیزات تولید در حال طی مراحل qualification هستند و تمامی نتایج اولیه آن با اصول GMP منطبق بوده است.

رئیس اداره خون و فرآورده‌های بیولوژیک سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در فروردین ماه تولید اولین پلاسما بر اساس اصول GMP از سایت تولید عملیاتی خواهد شد، تصریح کرد: مطابق با برنامه زمان‌بندی شده و همچنین تعاملات اداره کل دارو، در صورت مهیا بودن تمامی شرایط بر اساس ضوابط و مقررات جاری تا پایان سال ۱۴۰۳ پالایشگاه دوم به ظرفیت نهایی تولید خواهد رسید.

به گفته وی بر اساس آمار سال ۱۴۰۲، میزان یک سوم از کل پلاسمای ارسالی پالایشگر‌های خارجی توسط سازمان انتقال خون ایران تولید شده و اگرچه نسبت به سال قبل وضعیت بهتری حاصل شده است، ولی توجه و اهمیت ویژه به مراکز اهدای پلاسمای خصوصی به واسطه تولید دو سوم از کل پلاسمای ارسالی و پالایشگر خارجی کاملاً ملموس است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: