کد خبر: ۴۱۱۴۳۸
۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵
0
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران گفت: استان تهران در شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات (IDI) رتبه اول کشور را دارد.

وضعیت اینترنتی تهران چگونه است؟

بحث پوشش فیبر نوری مدت‌ها است مطرح شده و به عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های دولت با همکاری بخش‌های خصوصی در حال اجرا و پیگیری است. فناوری که گفته می‌شود می‌تواند سرعت فعلی اینترنت را تا چندین برابر افزایش دهد و تجربه جدید و متفاوتی را در زمینه مصرف اینترنت برای کاربرانی که در زمینه‌های مختلف فعالیت دارند٬ رقم بزند.

پیرو همین موضوع از مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران پیگیر وضعیت اینترنتی کلان شهر تهران شدیم که جمعیت زیادی از مردم را در خود جای داده است.

مرتضی رضایی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گزارشی از وضعیت ارتباطی استان ارائه کرد که در بخشی از این گزارش با اشاره به این که استان تهران ۵۳۰ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد٬ گفت: در حوزه توسعه زیرساخت ارتباطات روستایی، برای روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان، پوشش بیش از ۹۹.۵ درصدی اینترنت پهن باند ایجاد شده است.

وی افزود: در مجموع سه روستا در استان تهران فاقد دسترسی به اینترنت پرسرعت سیار هستند که این روستا‌ها نیز در شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند روستا‌های فصلی محسوب می‌شوند، با این حال این سه روستا نیز با تامین برق به زودی به شبکه ارتباطات پرسرعت سیار متصل خواهند شد.

رضایی با بیان این که استان تهران در شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات (IDI) رتبه اول کشور را دارد٬ ادامه داد: تمام ۴۸ شهر استان تهران تحت پوشش اینترنت ۴G هستند و تاکنون ۴۷۶ سایت ۵G نیز در شهر‌های استان تهران راه اندازی شده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران با اشاره به پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها گفت: خوشبختانه اجرای این طرح ملی اثرگذار در استان آغاز شده و در شهر‌های پردیس، چهاردانگه، شهریار، گلستان شاهدشهر، پرند، کمرد فردوسیه و تعدادی دیگر از شهر‌ها عملیات اجرایی شروع و مذاکره برای انعقاد قرارداد و صدور مجوز حفاری با شهرداری‌ها در جریان است که ضرورت دارد شهرداران اهتمام و جدیت بیشتری برای تفاهم و شروع عملیات داشته باشند، تا ان شاءالله نهایتا تا هفته دولت سال آینده کل شهر‌های استان پوشش شبکه فیبر نوری ایجاد شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: